Semesterblogg 4 - Rockresa - och det var väl det jag tänkte.

Fjärde veckan på semestern, åkte till Göteborg och deltog i Kulturveckan i Göteborg, var på flera tillställningar och såg en hel del fräcka grejer, två stycken enmansshower vid Kungsportsplatsen, den första blev jag delaktig i när hon som dansade balett iklädd trafik konor tyckte jag skulle ta ur händerna ur fickorna för det var en familjeföreställning. Den andra bestod av en  man som skruvade ihop ballonger som också var rätt rolig.

Rockresan bestod av att jag såg Europe, på Götaplatsen, med en ljus och ljudramp som tog bort all insyn mot scenen.
Joey Tempest tyckte jag höll bra form ända till The Final Countdown då rösten inte motsvarade förväntningarna.

Dessförinnan var jag och Annika på en restaurant på en sidogata till Avenyn, kommer inte ihåg restauranten hette men  oxfilén var grym.

Det har varit en del svallande känslor efter den förra bloggen, 95% säger att jag har helt rätt, jag har inget emot att övriga 5% säger vad dom tycker, dom har ju inte samma åsikt som jag naturligtvis men det var ju väntat, jag tror däremot att alla kanske inte fattade riktigt vad det handlar om., det handlar om "Commitment" ställ  upp för det lag du spelar för och gå vidare när det är dags, lämna kompisarna mitt  säsongen, det är vad jag tycker är konstigt.
Det finns ett fönster, använd det när det är öppet.

Vi kan ta ett annat  exempel, i en liten klubb där det knappt finns spelare till ett lag, skall dom som tränar hela tiden vara med varje match då? eller skall några få spelare kunna komma och träna när det passar och därefter  få en plats bara för att dom är marginellt bättre, jag vill gärna ha kommentarer på detta här på bloggen. Commitment var ordet.
Känslor som svallar är bra oftast inte bra, jag är naturligtvis också skyldig.

Little miss Red var här under veckan och hon fick mig att titta på Apocalypse Now, den långa versionen, hon somnade men jag blev sittande och såg hela matchen, förlåt filmen.
När Martin Sheen tar död på Marlon Brando till tonerna av The Doors " The End" är det bra  film, Sheen kommer ut på trappan och folket som hyllat Marlon hyllar istället Sheen när han kommer ut som en ny Messias, The king is dead, long live the King.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism"



"Engagemang är den dagliga triumfen av integritet över cynism" för er som inte fattar!!!



När min gamla chef Gerhard fick för sig att några av oss varit orättvisa mot en kollega kallade
han till möte och när vi kom in i "Albatrossen" stod det tre ord på Whiteboardtavlan, Integritet, Ärlighet
och Kamratskap. Att han sedan hade fattat fel spelar ingen roll, hans ord vägde tungt.





Rock on, snart är det Edetfestivalen, välkomna till Hamngatan.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Man ser ju inte hela bloggen... det enda jag ser att Gerhard skrev är "...kamratskap" men det skulle ju vara tre ord. Byt till blogger pappa. Då ser man allt.



Sen angående engagemang. Naturligtvis ska det spela roll ifall man kommer på träningarna. Om du har två personer varav den ena är på alla träningarna och den andra är på 75 procent av träningarna men är lite bättre och låt säga, gör fler mål, så är valet ändå givet enligt mig. Person nummer ett kanske tom blir bättre än nummer två tack vare att han får matchtid.

2009-08-18 @ 09:16:54
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Tråkigt att allting inte syns, det beror på att jag klippte in text från Jasons mail och det störde övrig text, får skärpa mig nu.

2009-08-20 @ 20:00:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0