Ingen rockresa, men ändå

39 personer från Edet, Ström, Västerlanda och Hjärtum åkte till Burg för att inhandla påskgodiset. Alla kom hem igen med en buss fullastad med saker, överlass tror jag att det var trots att jag själv låg på exakt 120 kg.
Resan var givande på flera plan, jag inköpte allt jag föresatt mig, det var inte lika tröttsamt som jag trodde och det gick bättre att åka med alla Inlands Torpebor än vad som var väntat. Det blev inget fotbollsprat alls, kanske ligger dom lite lågt just nu.

Vi lyckades somna lite grann mellan Helsingör och Rödby, vi startade redan klockan 23.00 och var framme 07.00 .
När alla handlat klart var klockan 09.00 och vi påbörjade hemresan, efter Helsingborg somnade jag lite igen och när vi kom till Halmstad var jag pigg som en Duracellkanin, världens partaj i bussen och jag märkte inte att det tog en timma mellan Liseberg och Tingstadtunneln, vi fick hem allting i oskatt skick och när Egge kom hem klockan 19.00 gick det inte att väcka mig, jag sov till 10.00 på lördag morgon, det fanns andra som hade det värre, Kocken var på kalas, Kaj hittade inte 6 liter Gin, Bella hittade inte sin ryggsäck men allt kom tillrätta under veckan.

Nu har det gått en vecka och jag har fortfarande 22 liter kvar, jag skall strax börja sänka den siffran.

Imorgon är det kalas på Hamngatan 7, Egge fyllde 88 år igår och Josse fyller 36 i nästa vecka, presenter är inköpta, en lampa till Egge och 3h g9i 58oo Josse.
Brorsan, Daniel, Mattias och jag kommer att ytterligare sänka mina besparingar till minst 20 liter, Theo kommer inte att hjälpa till med det, han fyllde 6 månader igår och får vänte lite till. Vi var på Överby och handlade häromdagen och jag bar runt honom i affärerna och visade honom skillnade mellan spetsbehå och bygelbehå, han var inte så intresserad av stringtrosor ännu men det blir väl bättre.

Min kamrat har fått igång Tvn efter en veckas problem, man skall inte flytta det har jag alltid sagt, tyvärr har hon inte beställt Canal+ ännu men hon går säkert att övertala.

Royne saknar mina bloggar säger han, han har rätt i att det skrivs för sällan men jag har som vanligt fullt upp men räknar med att få mer tid över till bloggen i framtiden, snart börjar fotbollen och då kommer det ju lite sånt också.

Pär ville åka till Ulricehamn för att se på någon Rockgrupp ikv'äll men jag hade inte tid, kan man förresten åka på rockresa med en sådan tråkig person, jag vet inte.

Håll ut rockfans.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."  
(from an abandoned Catholic school blackboard in rural Illinois)

Kommentarer
Postat av: Enyor

Vill Pär (F.D.GAIS mannen)ut och åka är det bara att ställa upp.Han är jobbig nu, men är nu billig att umgås med.

2009-04-06 @ 14:54:53
Postat av: Krister

Billig men jobbig, eller hur.

2009-04-07 @ 22:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0