Tre böcker betala för två.

Tre böcker betala för två!

 

En dag i höstas var jag på bokhandeln i Trollhättan och dom hade rea, man fick ta tre pocketböcker och betala för två, jag tänkte att jag kan ju köpa lite svenska böcker också, jag köpte tre st.

Bok nr. 1Dom kallade mig Gud. Stefan Schwartz (swe)

En riktigt rolig bok, han hade det inte lätt i barndomen Stefan, ingen förstod vad han sade, trots att dom andra också var skåningar, det var många roliga anekdoter i boken, en inte så rolig sak var när han och hans familj blev gisslan i sitt eget hus och misshandlade av gangsters som ville ha pengar och annat.

 

Han har ju spelat i många storklubbar som Benfica, Arsenal m.m. och han hade mycket att berätta.

 

Bok nr. 2 Fifty shades of Gray E.L James (eng)

En totalt ointressant bok som jag ångrar att jag köpte, läste inte igenom den helt och det är inte ofta jag inte läser hela boken. Tröttsam läsning och förutsättningsbar hela tiden.

 

Bok nr. 3 Det är bara lite cancer. Klas Ingesson (sve)

En otroligt bra bok, här blandas det känslor högt och lågt, glada episoder och sorgsna naturligtvis med tanke på utgången, som han ju visste när han skrev den.

En episod som bara måste berättas är när Ingesson och Kenneth Andersson spelade i Bologna. Det var nyårsafton och dom båda svenskarna var på krogen lite lagom påstrukna, då får dom se Pirlo stå vid bardisken med några kompisar ”Va fan gör du här, du skall lvara i Genua” , han spelade ju i Juventus, Kenneth frågade vad han drack, Pirlo svarade Cola, det duger inte sade Kenneth, du skall ha sprit, räck hit en flaska Ingesson, Klas Ingesson sträckte sig över bardisken och tog en flaska vodka, Kenneth tog grepp om Pirlos huvud och det satt som i ett skruvstäd i Kenneths armveck, gapa Pirlo sade dom och så hällde dom spriten rakt ned i halsen på honom.

När dom skulle lämna baren gick Ingesson fram till Pirlo och sade till honom, du skall veta en sak att när vi möts så skall du inte vare sig finta mig eller göra någon tunnel för då tar jag knäskålarna på dig och då är din förutspådda lysande karriär bortblåst.

 

När Bologna och Juventus skulle mötas senare på våren så satt Pirlo på bänken, när han kom in och Ingesson närmade sig honom spelade han direkt i sidled, detta höll på resten av matchen och efteråt frågade Ingesson Pirlo varför han spelade som han gjorde, Pirlo berättade då vad Klas sagt till honom i baren. Ingen av svenskarna kom ihåg vad som hänt på nyårsafton.

Så kan det gå.

Nu har jag haft influensa sedan i lördags natt, nu känner jag mig lite piggare och skall följa med Lisa till Bens.

 

Seriepremiär i morgon på Strömsvallen mot Vinninga AIF, det blir kul.

Have a nice day and kom ihåg att Integritet och engagemang är det enda som vinner över dumhet och intolerans.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0