En underbar lördag, eller inte?

Fröken kassör fick med mig till Trollhättan för att se Edet FKs andra träningsmatch, jag var inte förberedd, tunna strumpor i skorna, byxorna hade spruckit i baken visade det sig, men en sak som var positiv var att Lena körde och hon hade köpt några öl som jag kunde ta, jag har inte åkt bil på lördag förmiddag och druckit öl sedan Conny hade sin blåa Opel Ascona, det måste varit på 70 talet. Vi hade kul tills fötterna  försvann och Rafa berättade att mina byxor spruckit. Sedan åkte vi till Mc Donalds för fröken Kassör skulle på fest och behövde fylla på batterierna innan.

 

När mina fötter och byxor gått åt helvete övertalade jag henne att vi skulle åka hem,  Edet ledde då med 3-1

 

Sedan handlar det om respekt, säger jag en timma så menar jag en timma, punkt. 

 

Nu är jag ute och går, jag kan inte hälsa på Egge för han sover förhoppningsvis, istället sitter jag på Ekaråsen och skriver detta för jag vill inte vara hemma, det finns inget på TV, min Melodifestivaldiss i år kommer inte förrän till finalen, jag gör ju en sådan varje år.

 

I veckan var det St. Valentins dag, en av Vilmer X sämsta låtar heter så och typiskt nog var det den som hamnade på Svensktoppen, bara det säger väl en del om den tävlingen. Tyvärr hade jag så mycket att göra på jobbet så jag hann inte åka till Kristin och hälsa på henne, men jag tror Ann var där och fixade lite med ljus och blommor, det brukar hon göra.

 

Det var slalomtävlilng idag på TV, en anekdot om Kristin och hennes underbara naivitet, när slalomåkarna gått i mål slänger dom upp benen så att alla kan se vilket skidmärke dom åker på, Kristin trodde dom stretchade,  hon hade sina sidor den tösen, varför suger en blöt disktrasa upp bättre än en torr till exempel, eller varför köpa små dricksglas när det finns stora. Tankar som man ju kan undra över.

 

Jag lagade min helgmiddag redan i torsdags och jag har inte behövt äta den ännu, igår gjorde jag Popcorn istället. Idag har jag ju varit på MC Donalds och behöver inte äta än på en stund.

 

Broder Toby har fått en djävla massa jobb av mig, han scannar alla bilder och intressanta tidningsartiklar jag hittar på Ekaråsen, när det är klart blir det Inlands bilder plus en del Inlands Bandy, det är tur han har tid över när han inte passar Elmer förstås, Elmer är hans barnbarn och är nog den mest fotograferade ettochetthalvtåringen i Sverige.

 

Ingen träning med GO Band på tre veckor, abstinens?

 

Datorn är uppkopplad,  trummorna (utan Hi-Hat) är redo, (var fan är Streaplers)

 

Have a nice day and kom ihåg att Integritet och engagemang är det enda som vinner över dumhet och intolerans.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0