Edetfestivalen 2012

Då var festivalen över för denna gång, G.O. Bands spelning startade klockan sju, lite folk som vanligt i början men rätt mycket folk i slutet. Spelningen som sådan gick väl bra, folk kom fram efteråt och gratulerade till en fin insats, jag är däremot kluven till publikens insats.
 
Ett problem är att det för långt från där vi stod och till borden, man får inte igång folk när det inte blir närkontakt, vi stod väl 20 meter från närmaste bord, vill man klappa igång publiken måste man vara närmare, jag hittade väl tre personer som ville sjunga när jag kom fram med mikrofonen. En av dom är med varje år och jag blir lika glad var gång jag ser henne, bra jobbat Suzzy.
 
Det är alltid roligt att träffa gamla kompisar, t.ex Flebas, Åke, MagnetMona och många andra som man inte träffar var dag.
 
Nu i efterhand, efter att ha varit där på lördag och lyssnat på Combo Abzint, vet jag att ljudet var för lågt, folk säger att det hördes dåligt bort mot baren när vi spelade och det gjorde det på lördag med oc.kså
 
Det kändes också som om det var mindre folk i tältet både på fredag och lördag än vad det brukar vara, det kan ju bero på den något höga inträdesavgiften och dom vrålhöga priserna på öl och vin, folk sitter väl hemma så länge dom kan och drar i sig sprit.
 
På lördag var det som vanligt vatten/öl utdelning i trädgården på Hamngatan under Edet Runt, Lisa, Jeanette, Håkan och jag som vanligt men i år kom Ann och Theo och var med en stund, dom skulle till Backamo och se på traktorer på eftermiddagen. Även Edet Runt verkar ha tappat deltagare verkar det som.
 
Det blev lite tärningsspel också innan vi gick fram och käkade i tältet, Håkan två vinster och jag två, tjejerna var helt under isen.
 
Jag kommer att lägga ut lite bilder här imorgon så ni som inte var där kan se hur bandet såg ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0