Vilken härlig dag!

Vilken härlig dag, allt rullar på och jag har ingenting att klaga på, idag skall jag bara vara positiv. Jag kollar på På Spåret och stryker mina kläder som jag skall ha på morgondagens resa till, ooops, morgondagens hemliga resa med LEDARNA på Edet Bruk, vi har en sammankomst varje år och jag är med i år igen trots att jag inte jobbar kvar längre, alla som brukar vara med skall åka med, Kerstin, Gert, Gert-Inge, Pettersson, Roger, Jyrki och så har vi med en hemlig gäst, alla dessa har ju sina spouses med sig och jag är ju singel för en gång skull men det finns säkert tjejer dit vi kommer.
 
I På Spåret ikväll deltog min absoluta favorit bland svenska författare, Dick Harrison, han har ju mest skrivit biografier, t.ex. om Erik Knutsson, Birger Jarl och en av dom bästa biografierna handlar om Robin Hood, den heter Mannen från Barnsdale, rätt kul faktiskt, medan jag skriver rullar Robin Hood på TV och dom böcker jag läser just nu handlar om Alan O´Dale, ytterligare en historia om Robin men ur en helt annan vinkel, mycket bra läsning.
 
Medan jag stryker provsmakar jag min Highland Park som jag fick av grabbarna på årsfesten i lördags, en mycket bra årsfest förresten, vi hade dragning på vårat stora Höstlotteri och Nina Dahl vann högsta vinsten, Kent satt i salongen och det blev mycket lyckat när det ringde i hans telefon,
 
När jag skulle ställa in flaskan jag fick i mitt speciella skåp för finare whiskey hittade jag en oöppnad flaska Bowmore, så nu har jag haft whiskeyprovning och Parken vann överlägset.
 
Idag har Ann köpt biljetter till Mora Träsks spelning i Trollhättan nästa vecka, vi har ju hårdpluggat deras låtar under sommaren och hösten jag och Theo, hoppas han kommer ihåg rörelserna och texterna.
 
Jag fick ett erbjudande att följa med och se på Robbie Williams på Ullevi till sommaren men jag har ju bestämt mig två gånger, först efter U2 och sedan efter Springsteen, det blir för stort, jag kan dessutom inte förstå hur Fröken Kassör hellre åker till Ullevi och ser Robbie än att se Mora Träsk i Trollhättan, men var och en blir ju salig på sin tro.
 
Nu får det vara bra för idag, tänk på Cancerfonden, det går fortfarande att sätta in pengar på Heaven is overrated.
 
Det är väl ingen idé att  påminna om poeten från Nashville, engagemang och lojalitet framför allt.
 
Vi hörs om någon vecka och då skall jag rapportera om Ledarresan, eller kanske inte.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Reine Jacobsson

Goe Lellis Jag bara längtar efter dina kometar i småt å stort Gott å höra Goa Essbor som Pär säger vår gemensamma vän

2012-11-30 @ 23:53:37
Postat av: Fröken Kassör

Jag gillar VERKLIGEN inte Mora Träsk !!!! Så valet va inte så svårt;)

2012-12-01 @ 01:56:11
Postat av: Anonym

En härlig helg med alla dina fina vänner .....

2012-12-02 @ 23:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0