60 years of maximum Rythm´n Blues del 6, Millenium

År 2000 inleddes med en fruktansvärd dimma, jag och Håkan Bråkan var på Chilenska dansen på Folkets Hus.
Det var sånt bråk om att alla datorer skulle braka ihop när år 2000 inföll så jag skrev till min idol Mats på Expressen att jag testade detta innan klockan slog 12, satte min Macintosh på Bombaytid och väntade, inget hände, Mats tyckte det var vrålkul, det kanske berodde på att det var en Mac att det höll.

2000 talet blev lite som 90 talet slutade, mycket H & H i början, i april 2005 blev det klart att  tiden var över och började göra annat, jag gick över till att bli mer och mer kulturelt intresserad, jag gjorde långa resor i den Västgötska kulturbygden runt Falköping, Karlsborg, Skara, Lane Loge, fast det är ju Bohuslän förstås.
Jag och några kompisar började åka och dansa i Lane, det är knappt man tror det, Lille Kent, Conny S, Paavo A och några fler, jag och Conny S kom kunde till och med synas på Logens årsutsksick för 2006

2005 hände det lite andra saker runt omkring mig, Conny Marberg gick bort och jag fick en klar tankeställare, hur tänker man leva sitt liv, Conny var ju alltid på antingen gott eller ont, han var ju en snäll människa egentligen men samtidigt har jag nog aldrig haft fler kontroverser med någon annan människa än han, att jag ett par veckor innan hans bortgång blev kallad full 56 åring inför alla kompisar på Ekaråsen och i samma svep var det ord som fruntimmer på gräsmattan och ungar som sprang omkring, jag blev naturligtvis tvärförbannad och pratade inte med honom på ett par veckor, helgen innan han dog träffade jag Conny och hans dåvarande tjej på Logen, dansade med henne och ignorerade honom totalt, när jag dagen efter träffade honom utanför Lengroths var han som vanligt, jag var helt klart fortfarande passiv, men han malde på som han brukar och sade att "vad var det jag sa, det är roligt att vara ute och dansa" jag sade du är fanimej inte klok och sedan var allt som vanligt igen, veckan efter dog han.
Efter det har jag försökt att aldrig vara långsint, ibland är det svårt, men lev livet medan det finns.
Conny skulle kunna få en egen avdelning i bloggen, jag har lite funderingar på udda Edetbor och här finns det ju "enough for a whole conference"

Musikaliskt är 2000 talet lite dött för mig utom just dom senaste månaderna, Jason & The Schorchers släppte sin första skiva på 100 år känns det som och den är helt otroligt bra.
Vi såg Bruce på Ullevi och jag fick vatten på kvarnen så att säga, förfesten är roligast och se aldrig koncerter på ett stadium.
Nä i Maj åker jag och Gais,.,., hrrrm, Pär till Oslo och ser Jason live, längst framme vid scenen igen hoppas jag, bara jag inte behöver lyfta upp honom på scenen som i Köpenhamn, jag fick lite ont i axel efter det, eller var det när jag lyfte upp Anki på balarna, det var ungefär samma lyft i alla fall.

Övrigt som dominerat 2000 talet positivt, Theo naturligtvis, LEIF i division 3, Barrskogsgränd 6 och några saker till, Egges brutna axel och lårben varit det enda som varit negativ egentligen, men det är ju illa nog. Det har varit synd om Egge sista året. Wilmas försvinnande var ju inte kul heller förstås.

Nu får det vara slut på 60 års snacket, jag är i form som en nittonåring och skriver som en gud, ha det bra fans, hädanefter blir det bloggar om rockresor och aldrig några tillbakablickar mer.
Jo det blir det allt förresten, Royne, mitt största fan vill bara höra om gammalt, skriv om förr i tiden säger han,är han en bakåtsträvare då eller? Nä väx upp Royne, flytta från Göta och in till Centrum så blir det positivare dierkt.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag gillar också historia och jag har redan lämnat både Göta och centrum. Frågan är om jag ens bott på göta nån gång? Nå väl. Tack för underhållande läsning. Jag ser fram emot kapitlet om udda människor från Edet.

2010-04-07 @ 21:15:00
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0