1:a Maj, Svininfluensa och kraftiga reaktioner.

Det är alltid roligt när man upptäcker att det  i alla fall är några som läser bloggen, efter mitt skämtpåhopp på elektrikerna så kom det reaktioner från flera stycken, Patrik M frågade om jag ska börja jobba, jag fattade ingenting först, inte förrän han nämnde Edetbloggen kom jag ihåg mitt inlägg, det var nämligen gjort sent en fredagkväll och därför också alla stavfel, fingrarna är snabbare än hjärnan alltid och speciellt en fredagkväll.

Svininfluensan är på tapeten över hela världen, även Kina har förstått att det är något på gång, dom tror däremot att man kan bota det på sätt som ingen Svensk förutom jag skulle kunna tro på.
Jag gjorde en pubrunda i fredags kväll, avslutade något rund under fötterna på Guldberget och började prata med ägaren, vi kom in på Svininfluensan och helt plötsligt när vi pratar botemedel så säger han "Ta mi flu" något förvirrad ser jag mig omkring och svarar "OK, val äl hon"
Han tittade något frågande på mig och bad mig gå, vilket jag gjorde, jag tänkte, hon kommel väl senale, dom vet ju val jag bol.

Vaknade imorse helt utvilad.

Nu skall jag åka och hälsa på Egge som ligger på Uddevalla lasarett med brutet lårben, han kommer till Lindkullen på måndag eller tisdag, han var glad över att få komma till Edet i alla fall, även om det inte blir Hamngatan nu direkt.

Ha en bra första maj och även sista maj naturligtvis.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Tog du hans flu?

2009-05-12 @ 23:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0