2008 - Ett år att minnas, eller inte.

Jag kommer här att skriva ner allt det viktigaste som jag kommer ihåg från 2008 månadsvis, ibland är det verkligen stopp men efter att bloggen gick igång i april så står ju det mesta där.

Januari.
Minns ingenting.

Februari.
Totalt blankt.

Mars.
Första indikationen på att tidningsinsamlingen skulle upphöra, det startade en lång följetong som under året fick mig att nästan ge upp, att ge upp och att komma tillbaka, en salig röra skapad av politiker och tjänstemän som borde veta bättre.

April.
Den 30/4 tog Lilla Edets IF sina första poäng i division 3, 2-0 hemma på Ekaråsen mot Skoftebyn i vad som i Trollhättan kallas århundradets sämsta division 3 match, om Skofta hade vunnit, hade det varit den bästa matchen då eller?

Maj.
Jag och Gaismannen åkte till Köpenhamn för att se Jason and The Scorchers, det blev årets Rockresa.

Juni.
Sista dagarna i juni åkte jag och Svensson till Mölle, vi var i Tyskland och tankade bland annat.

Juli.
Semester, kom hem från Mölle, jag, Svensson, Pettersson och några till och  kollade Springsteen på Ullevi.
Veckan efter åkte jag och Annika till Åkers Styckebruk för vidare resa till Rom ihop med Ruffhäxa nr. 1 och Kapten.
Hem från Rom och ut på segeltur i Mälaren

Augusti.
Skrev den berömda bloggen om segling kontra husvagn som upplästs på kalas i mellansverige.
LEIF förlorade mot Sävedalen med 2-3 och därmed bröts den tre år långa sviten av matcher hemma utan förlust.

September.
Äntligen blev det klart med tidningsinsamling, storfinansen och kommunala politiker fick ge sig för opinionen, vi förlorade lite pengar men sparade ändå 300.000 kronor åt klubbarna i Lilla Edet.
Det blev också klart att LEIF skulle klara sig kvar i division 3.

Oktober.
Blev morfar åt Theo, en av årets höjdpunkter.
Gaismannen och jag var i Helsingör för att se Dan Baird och Warner E Hodges.

November
Ledarresa till Alingsås och Ekaråsen.

December.
Återigen en shoppingresa till Danmark, denna gång tllsammans med Janne Bygg, Stig i Smörja, Urban B, Mats T och med Jeanette P som chaufför.
Annika och jag var på 60 talskoncert i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Härligt med en årskrönika, kort och koncis, precis som det ska vara. Inga sentimentala utdragna utläggningar om hur underbart det var i Rom eller hur stolt du är över din dotter som gett dig ett barnbarn... Rock ´n Roll

2009-01-20 @ 18:06:46
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Morfarn

Jag skrev väl att det bästa som hände under året var Theo

2009-01-21 @ 13:04:43
Postat av: Kristin

Ja, kort och koncist, sa jag ju!

2009-01-21 @ 19:33:06
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0