Semesterbloggen v. 2 - VM i kubb och myggbett

Hur länge varar ett myggbett, dom jag fick i Stockholms skärgård håller på och klia ännu, ännu en orsak att stanna på västkusten så mycket som möjligt.

Min bror och jag gjorde en blixtshopping i Tyskaland, åkte klockan 08.00 och var hemma 22.30, brorsan körde hela tiden, mestadels låg vi i BMW filen, 6 cylinders Turbo och det går fort, ja inte över hastighetsgränserna naturligtvis, detta sista är  till Josse.

På lördagen blev det först fotbollsmatch mellan LEIF och Åsebro, 1-0 efter två minuter, 1-3 efter 25 minuter och 3-3 i halvtid, 5-3 efter full tid och man trodde inte sina ögon nästan, detta är ett omen tänkte jag.

VM i kubb på kvällen, lottningen föll ut så att jag, Lisa och Annika skulle möta Håkan, Jeanette och Kicki Lindh, i en bäst av 10 tävling.
En enkel uppgift kan tyckas och när vi tack vare mig tog en komfortabel 3-1 ledning så blev jag rädd när dom kom tillbaka till 3-3, nu blir det som i fotbollen tänkte jag, dom kvitterar och kommer att vinna i andra halvlek.
Deras 3-3 kvittering var faktiskt mitt fel, jag hade en pinne kvar och slängde den och träffade deras sista kubb.

Efter matpaus var det inget snack om saken, när deras ankare Jeanette "Prinsessan* Johansson blev utpsykad av vår Lisa och Håkan  var aldrig  något hot, då blev Kicki "Vindöga" Lindh helt plötsligt det enda hotet mot vår seger, hon är dock för ojämn för att ställa till några större problem.

Andra semesterveckan handlade faktiskt mest om att klippa gräset på Ekaråsen, jag hade ju inget specellt för mig och åtog mig ansvaret att få ned gräset till "level 2"  trots att det inte var min vecka, det gällde att klippa direkt det var uppehåll för det regnade nästan hela veckan.


Kommentarer
Postat av: Joss@n

Säkert....säkert...

2009-08-16 @ 15:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0