Fotboll skall spelas ....

Fotboll skall spelas på gräs, efter att ha sett min första plastgräsmatch "Live" är jag fullkomligt säker på att Elfsborg leder Allsvenskan på grund av underlaget, det är också därför som sådana lag som Örebro och Gävle ligger så högt i tabellen som dom gör, alla övriga kommentarer överflödiga.

Fotboll skall spelas av lag, inte av individer, när jag var liten och ensam på Skyttegatan så spelade jag ensam på gården, fram och tillbaka och passade mot vebodsväggen, ända tills Henrik, en hemsk gubbe som bodde i samma hus som jag, kom och skrämde mig och sa att jag skulle sluta, det tror jag han gjorde i alla fall för så fort han kom ut ur sin dörr sprang jag upp till Mamma, jag var livrädd för honom, han hade ett porslinsöga och en av hans fingrar var tre gånger så tjock som dom övriga.
I alla fall, jag var väl sju år eller något, sedan kom jag på att det var roligare om man var flera, vi spelade på gärdena som låg runt omkring i granskapet, Ronny Söder, Putte Sjöö, Christer Micke, Lars Smörjarn och jag. Vi var inte bortskämda med riktiga gräsplaner utan spelade där det var någorlunda jämt.
Varför jag skriver det här stycket är egentligen för att säga att nu för tiden spelar alla som individer, dom kunde lika gärna spela hemma på gården och passa mot vebodsväggen.

Fotboll skall spelas på gräs.

Kommentarer
Postat av: Absolut

Kan bara hålla med...

2009-09-01 @ 21:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0