Vår och varmt.

Vår och varmt.

Jag kommer inte ihåg hur vintern var men den måste väl varit ganska mild, våren har kommit i två omgångar, först i början på april och sedan på riktigt i maj, senaste veckorna har det varit sommarväder och vi har redan badat jag och Theo. Det är bara sju veckor kvar tills vi åker till Mölle, nedräkningen har börjat.

 

Vi började säsongen ganska fint i år, låg i topp efter några omgångar men vi förlorade snöpligt mot FC Gauthiod, tog ledningen med 1-0 med en kvart kvar och förlorade ändå matchen, snöpligt igen när vi tappade poäng  efter en oavgjord hemma mot FC Corner.

 

Därefter åkte vi till serieledarna Främmestad där vi hade det klart bästa spelet, missade straff och hade ytterligare några i ribban.

 

Sedan kom då det första derbyt mot LNIK någonsin, jag var direkt orolig inför matchen, minst sex spelare från LNIK har varit med oss och spelat under några säsonger, ett par av dom i div. 5 innan vi slog ihop Edet/Inland och Lödöse/Nygård blev en klubb. Några av dom har spelat med oss i div. 3 så dom hade inget dåligt lag LNIK. Trots att vi förde spelet under hela första halvlek skapade vi inte mer än ett par chanser, spelet från LNIK var på gränsen till brutalt, det kom fram personer till mig som brukar se Ljungskile i Superettan och berättade att om det varit en domare i Superettaklass så hade det varit flera utvisningar på  LNIK spelare redan innan paus. Vi fick vår främste spelare skadad med krossat kindben efter 30 minuter och jag vill för mitt liv inte tro att det var menat att det skulle bli så.

 

Som det blev fick dom in ett mål i slutet där vi inte markerade på rätt sätt, LNIK vann derbyt.

 

Nu är det fyra matcher kvar innan sommaruppehållet, däribland derbyt mot Hjärtum den 28/6

 

Annars har det varit rätt lugnt under våren, ingen Rock ´n Roll förutom den vi spelade själva på Hjärtumsgården i Mars. Nästa spelning är ett bröllopp i Uddevalla i mitten av juni, ikväll skalll vi nog öva på brölloppsvalsen tror jag.

 

Nu börjar EM på fredag, vi har ett tips på detta inom klubben, svårtippat blir det nog, Sverige får vara glada om dom kommer till åttondelsfinal.

 

Nu får jag lägga av, jag är dödstrött idag.

 

Ha det så bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0