Snart är det jul!

Hösten har varit lång och fin, en liten snöstorm gör ju ingen vinter, men nu är det kallt idag och då skall naturligtvis allt börja krångla, det började med att jag inte fick upp garageporten, ingen aning varför, jag fick gå upp till Ekaråsen i den bistra morgonkylan.

 

När jag öppnade mailen var där mer skräpmail än vanligt, sopade undan 30 mail på en gång, ett av mailen var från mig själv som jag skulle spara i datorn på jobbet så det var bara att gå in i papperskorgen och leta fram mailet igen, då kom jag på att jag måste gå hem igen för ett annat mail med ett lösenord fanns bara i den privata datorn.

På med kläderna igen och ut i kylan.

När jag kom hem hade låset tinat och jag fick ut bilen.

 

Nu har jag kört tidningar igen, varje vecka är det alltid någonstans det skall hämtas tidningar, Ove är ju fortfarande sjukskriven så jag kör ensam för det mesta, nästa vecka är det dock stora körningar med massor av folk inblandade, men när jag kör hyreshusen ensam tar jag det som en styrketräning, jag lyfter ju några ton varje vecka i alla fall och så slipper jag ju gå på gym och betala en massa pengar för det.

 

Nu börjar Bingolottoförsäljningen inför jul, alla i styrelsen skall visst vara med och sälja, vi har ju över 1000 lotter att kränga så det är bäst att börja i tid.

Det har varit dåligt med Rock n´ Roll i höst, jag och Stefan var och såg på ett gäng som spelade Irländsk musik  förra fredagen, namnet på dom har jag svårt att komma ihåg, det svängde rätt bra men det blir till slut lite enahanda för dom kör allt i samma tempo, lite variation vill man ju ha, det finns många fina långsamma Irländska låtar också.

 

GO Band övar varje onsdag och just nu blir det många nya låtar, vi har tyvärr ingen spelning i sikte och det är lite tråkigt, förra hösten spelade vi ju en massa gånger för fullsatta bygdegårdar och det är ju riktigt roligt.

 

Fotbollen är just nu inne i ”Silly season” där spelare kan lämna och gå vart dom vill och klubbarna kan inget göra, det har ju varit så i några år nu och allt beror på ”Bosmandommen”  Den kom ju till för att skydda proffsspelare från att bli livegna, men den drabbar också småklubbarna, jag lägger just nu upp våra träningsmatcher för nästa år, en klubb jag pratade med väntar tills efter den 15 december med att lägga träningsmatcher, vi vet ju ändå inte vilket lag vi har tyckte dom, det är ju också en åsikt.

 

Nä nu börjar jag bli hungrig, det får bli hamburgare ikväll, eller hambuae som dom säger i Blekinge.

 

Vi hörs igen folks, lite oftare hoppas jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0