Oktober 2015

Oktober 2015

En liten Rockresa till Uddevalla, annars händer det inte så mycket, jag har inte skrivit sedan veckan efter Edetfestivalen tror jag och det kanske beror på att det inte funnits något kul att skriva om, men då får jag väl bita i det sura äpplet och skriva om lite tråkigt också.

 

Först det rolilga, Rockresan till Uddevalla var exakt lik den från förra hösten, Jag och Roffe Viny, Ann och hennes kompisar träffades på en krog och drog ett par bärs innan vi gick till Carlia och såg Beatles och Stones köra sina största hits. Naturligtvis var det inte originalbanden utan dom bästa svenska kopiorna, Pepperland och Rocks Off, dom kör sin grej år efter år och det är jätteroligt att lyssna på dom för det låter väldigt likt originalen måste jag säga, speciellt Pepperland som gör Beatles låtar väldigt bra.

 

Theo har varit hemma och stannat över natten också förresten, vi hade kalas för honom när han fyllt 7 år (sju år ???, hur är det möjligt) han och Josefins pojk Elmer är redan ett radarpar som inte går att hejda när dom fått upp ångan, ljudnivån är på en så hög decibel att jag nästan ångrar beslutet att skaffa hörapparat. Jag har fått en remiss till hörcentralen i Vänersborg nämligen, men man kan ju stänga av den för att spara batterierna som Mrs Edwards gjorde.

 

Hur ser en hörapparat ut nu för tiden, är det ett sånt där kohorn som dom hade förr, nä det finns nog bra grejer idag som man kan gömma inne i örat.

 

Tråkigheter då, vi har ju åkt ur fyran i fotbollen, det är ju tråkigt, men man måste faktiskt sätta allt i sitt sammanhang, fotboll är en lek, mord på barn i en skola är inte en lek, det är verkligen allvar, det som hände i Trollhättan förra veckan är det värsta som hänt i Sverige, det går inte att jämföra med något annat mord i modern tid, Palme, Anna Lindh, IKEA morden går inte att jämföra med en attack på en skola, sedan får man vränga hur man vill på detta hur man vill och SD snubbarna vill ju gärna göra det.  Killen som utförde attacken dog, han såg ut som vilken normal kille som helst men han hade tydligen gått på den propaganda som Baseballigan kör hela tiden på Fb och andra sociala medier, det är dags att ta dom på allvar nu SD, inte som parti men som företeelse, dom sprider sin skit och en del barn och vuxna går på det. Skam tycker jag. Det är inte invandrarnas/flyktingarnas fel, det är politikernas.

 

Jag läste igår att presumtiva flyktingförläggningar läggs upp på SDs hemsida och sedan brinner dom. Intelligentare varelser än dom som bränner flyktingförläggningar kan ni hitta om ni vänder på en sten i trädgården.                                                                                                                                                                                                                                                          

Men det kanske är bluff det också, man skall inte tro på något som står på facebook förutsättningslöst, man måste källgranska allting, alla ljuger, i tidningar och på TV och framförallt på fb.

 

Vi har inte fått bilderna ännu från Edetfestivalen, det är också tråkigt men på ett mindre plan.

 

Just nu håller jag på med två olika Quis, ett som GO Band skall he den 14/11 på en spelning i Tunhems Bygdegård (14/11 möter Sverige Danmark i EM kvalet på Zlatan Arena i Stockholm, så det kommer väl inget folk) Det skall blir roligt att spela inför lite ny publik i alla fall.

Det andra Quiset jag håller på med skall Stefan Lexberg ha på Edet FKs årsfest den 20/11

 

Nu kommer Oveochfasa, vi skall åka och äta på Rasta så jag får nog sluta nu.

 

Tänk på Cancerfonden och att det är Alla Helgons Dag nu i helgen.

 

Kärlek till er som behöver det.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0