Jills veranda!

Kollade lite på Jills veranda ikväll, kvällens gäst var Seinabo Seys, hon berättade om sin pappa som fått en stroke och hamnade på sjukhus, talet var borta men han kunde sjunga, han sjöng psalmer som han lärt sig som ung.
Seinabo och Jill var hemma hos en kristen familj vars ena dotter hamnade på dödsbädd och hennes gospelgrupp kom till hennes sjukbädd där dom sjöng sina gospellåtar för henne och hon kände tröst av deras sånger.
 
Jag fick Flashbacks till när Kristin låg i Uddevalla och var väldigt dålig, januari, februari 2012, hon var väldigt dålig och låg bara och blundade, hon gav ifrån sig lite ljud, jag frågade henne vad hon sade, hon svarade att jag bara nynnar, jag nynnade Mendhelsons Bröllopsmarsh och hon nynnade med, sedan sjöng jag She Loves You, och hon sjöng med.
 
GO Band skulle spela på Villa Stranna i mars och en av låtarna var Tennesse Waltz, jag sjöng den och hon sjöng med, det är något speciellt med musik, jag och Kristin sjöng väldigt mycket ihop, mest låtar som jag kunde, men hon var ju uppväxt med detta och kunde många gamla låtar.
 
Jag gick tillbaka till januari och februari 2012 och läste vad jag skrev då i bloggen, det har inte varit lätt ikväll.
 
Så kan det gå när man ser på TV.
 
Ha det så bra ni kan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0