Edetfestivalen 2014

Det kanske är något sent att skriva om Edetfestivalen en månad efteråt men jag ville ha tag i lite bilder först innan jag skrev något, spelningen gick över förväntan för mig som ju spelade trummor hela kvällen, dom andra är ju vana.
 
Vi har ju tränat med mig på trummor och Mats på gitarr under senvåren och sommaren för vår ordinarie gitarrist hoppade av spelningen för att åka med sin fru på långresa, (var är prioriteringen) vi spelade in en övning på Hjärtumsgården med Sten-Åke på gitarr och Mats på trummor och den inspelningen har jag kört i bilen hela sommaren om inte Theo varit med för då blir det ju bara Mora Träsk, nej förresten han har några andra favoriter också "Jag vill vara din soldat" och "Du får göra vad du vill med mig ikväll" är också gångbara i bilen.
 
Jag kopplade upp ett par elektroniska trummor i som jag lånade av en kompis men jag kom på efter att ha spelat på dom en gång till just den inspelningen GO Band gjorde på Hjärtumsgården, att det fungerar inte, det mera stjälpte än hjälpte så jag lade ned elektroniken och lyssnade på inspelningen istället.
 
På fredagskvällen började vi spela ungefär 19.15 och då var det hyfsat med folk framför oss, man kan se på en bild i det förra inläggen som är tagen en stund efter sju hur många där var, däremot när vi efter två timmars spelande, i ett stundom rasande tempo, var klara var det fullsatt i lokalen, det var häftigt.
 
Vi avslutade med "A wither shade of pale" och "Kung i baren" och publiken var med på noterna.
Dom tidigare åren brukade jag  ju springa runt med mikrofonen för att  försöka få folk att sjunga med, det gick ju inte i år så Roffe Vinyl fick tag i ett par tjejer som försökte sig på att vara allsångsledare, det gick väl sådär, inte som när jag gör det precis.
 
I år var det Stefan F som stod för golvunderhållningen och han slängde runt med sina danspartners på sedvanligt vis, det finns ett par bilder på det också.
 
Bengan spelade in hela spelningen på sin inspelningsapparat så nu kör jag den i bilen hela tiden med mig på trummor och Mats på gitarr.
 
Jag kan trycka upp några exemplar som ni fans kan köpa till ett billigt pris, säg 150:- per CD, en Bootleg fast officiell kan man säga. Beställning kan göras via mail: [email protected]
 
Ha det bra folks.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0