Flytt, fotboll och en liten Rockresa

Flytt, fotboll och en liten Rockresa.

 

Flytten från Hamngatan är nu klar, jag har bott på min nya adress Göteborgsvägen 36 några veckor nu och jag har väl vant mig ganska bra, i början kunde jag inte sova för det var för varmt, jag var ju van med källare men en konstant temperatur på ca. 20 grader, nu flyttade jag in i en lägenhet på andra våning, mitt i en värmebölja och det var över 25 grader i sovrummet på nätterna, nu har jag lärt mig att ha öppna fönster i hela lägenheten för då går det bättre att sova.

 

Jag hade nästan för lång tid på mig till att flytta, två månader tycker man skall räcka men det blev hårdkörning under midsommarhelgen, flera av mina favorittjejer var med och hjälpte till, brorsan också naturligtvis. Nu är det tomt i huset skall ni veta, städfirman Bekväm har varit där i tre dagar och nu ser det ut som vi kan lämna över det till dom nya ägarna, det är väl snart hundhår i hela huset antagligen.

 

Fotbollen har ju gått sådär kan man säga, efter en tuff start med stryk i sex av dom sju första matcherna har det vänt lite, vi tog poäng i fyra raka matcher innan vi fick stryk igen i fredags mot Gerdsken, nu har vi en match kvar innan uppehållet, Gällstad borta på lördag, en viktig match, men det är ju bara på lek, eller hur.

 

Allvarligare då med Rockresor, jag fick en inbjudan från Göteborg att följa med och se Bunny Wailer, (ingen annan ville följa med förstod jag) den ende överlevande från Bob Marleys band, det var väl sådär, jag har ju aldrig varit någon Reaggefan men lite live musik är ju aldrig fel. 

Nu skall jag strax åka till Trollhättan och träffa någon banktjänsteman (dom brukar ju vara lite strama, hoppas den här är bättre) och dom nya ägarna till huset och lämna över nycklarna så nu får jag sluta.

 

Nu börjar snart uppsnacket inför Edetfestivalen som i år kommer att innehålla lite nyheter när det gäller G.O.Band, jag lägger ut lite bilder från en tidigare spelning i år så ni kan få en liten aptitretare på vad som skall hända den 29/8

 

 

Ha en bra vecka, ni som har semester önskar jag en solig sådan, själv jobbar jag ända tills 9/8 då jag och Pojkarna från Hjortmossen skall åka till Mölle. Ha det så bra så länge.

                        


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0