Nu får jag ta och skriva något!

Ibland kommer man på en massa att skriva om, jag hade ett flertal inlägg runt jul och nyår men nu börjar fansen knorra så jag måste hitta på något.

 

Fotbollsträningen för Boll & Lek har kommit igång igen, det lilla rödhåriga monstret från Hjortmossen har naturligtvis utmärkt sig direkt, förra veckan tog Håkan O lite bilder och lade ut på facebook, en filmsnutt bland annat där dom trettio små barnen  skulle ropa ”Edet FK” i kör. Detta fungerade bra tyckte jag men idag fick jag reda på att när Theo fick reda på att man skulle ropa något sade han högt och tydligt ”på mitt dagis ropar vi Älgskiiiit” som naturligtvis är en variant på Cheeeese så att man ler på bilden. Övriga barn såg lite konfunderade ut.

 

Igår när det var träning spelade barnen fotboll över hela planen, ett tag stod Theo i mål och medan klungan med spelare befann sig på andra sidan planen hoppade han som vanligt lite jämfota, lite på ett ben och sparkade runt lite som han alltid gör när han inget har att göra, han fastnade med foten i nätet och ramlade lite men han kom loss i god tid för att se alla dom övriga tjugonio barnen komma stormande över till hans sida där han stod i målet, den som var längs fram sköt ett löst skott som rullade mot mål, jag ropar naturligtvis ”taaa deeeen” men Theo stod helt lugnt och tittade på när bollen rullade in sakta precis bredvid stolpen, när bollen passerade mållinjen sträckte Theo armarna mot taket och ropade ”jaaaaaaaa”.  Jag tittade lite försiktigt åt vänster där det satt andra anhöriga och log mot mig för att jag ropat, jag slog ned blicken mot golvet och sade ”det är inte min pojk”

 

Men va fan, det är det ju på sätt och vis, han är i alla fall rolig. Efter träningen var det återigen en glass som vi brukar handla på Boströms, förra veckan drog han i sig en hel Magnum på väg till Trollhättan men då fick han ont i magen så vi kom överens om att veckan efter skulle vi dela på Magnumen, men när vi kom till Boströms ville han ha en Sandwich istället, men jag gillar inte Sandwich sade jag, spelar ingen roll sade Theo och drog i sig hela, denna gång utan att få ont i magen.

 

För övrigt är det kallt och en helvetes massa att göra på jobbet.

 

OK, det var allt för den här gången, vi hörs snart igen.

 

Titta gärna på världens starkaste Lina genom att följa länken här under

http://www.svt.se/nyheter/val2014/behovde-akut-canceroperation-skulle-vanta-i-tre-manader


Kommentarer
Postat av: Gunsan

Kan ju inte annat än skratta vilket underbart barnbarn du har. Njut Krister för det gör jag av mina barnbarn. :)

2014-01-23 @ 21:07:44
Postat av: Annica

Ja, han är verkligen störtskön den grabben...fast han är från Trollhättan ;)

2014-01-25 @ 08:35:28
Postat av: Nisse

Melodifestivalen vad yckerDu?

2014-02-01 @ 20:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0