Årsredovisning 2013

Skall man verkligen göra en sammanställning av det som hände under det senaste året, jag betvivlar att det blir särskilt rolligt men va fan fansen behöver lite att läsa.

 

Det första som hände under 2013 var att Egge ramlade och skadade sig och hamnade på Uddevalla Sjukhus, efter någon vecka där kom han till Lindkullens äldreboende och där är han än i dag.

 

Han rökade sin sista cigarett den 3/1 2013 men pratar ännu om ciggisarna, jag har inte rökat sedan i osndags kan han säga, han har haft avvänjningsplåster på sig varje dag men vanans makt är stor, det är nog mer det än  nikotinsuget, han har ju förstås rökat i en 70 år.

 

Sedan under våren var det ju fotbollen som drog igång, det gick ju inte så bra i år och vi lämnade div. 3 efter sex år.

 

På sommaren var det väl resan till Mölle som jag mest kommer ihåg, pojkarna från Hjortmossen var med och bilderna jag lade ut när Theo spelar golf och när han badar fick mycket beröm.

 

Edetfestivalen var som vanligt den sista helgen i Augusti, jag hade ingen egen låt den här gången men det var bra ändå, speciellt när vi plockade upp folk som fick hjälpa till med rytmen i ”Me and Julio”

 

Nästa spelning med GO Band kommer i mars i Trollhättan med bara inbjudna gäster, jag tror det är fullsatt redan.

Jag har inte lyckats skriva så mycket under 2013 som jag önskat, mina planer var att skriva lite mer men ännu så länge har jag svårt att hitta ämnen, nu kom jag på en rolig grej som hände under året och som har sin begynnelse flera år tillbaka.

För flera år sedan hjälpte Egge sin kusin Gösta att flytta och fick då en del av Göstas grejer, bland annat en batong som användes av vakterna på Folkets Hus och Folkets Park, Gösta var ju chef för dessa nöjesställen och hade tillgång till all rekvisita. Egge hängde batongen vid ytterdörren och där blev den hängande.

 

Några år senare blev en släkting utsatt för ett rånförsök i hemmet men undkom oskadd på grund av sitt kalla sätt att hantera saken genom att dra igen dörren och låsa den, rånaren försvann snopet, men jag kom att tänka på batongen som hängde vid ytterdörren och tog ned den i källaren för att den skulle vara nära till hands.

 

I somras fick jag en riktigt äcklig mardröm och vaknade svett av skräck, fick tag i batongen och hade den i handen när jag försökte sova vidare.

 

Dagen efter var jag på den lokala puben och när dom stängde där fortsatte vi hemma hos mig jag och en till, det ena gav det andra och vi gick och lade oss, ojsan, där låg också batongen, snabb sorti från gästen som säkert undrade va i helvete jag hade den till, inte så roligt kanske men jag skrattade faktiskt efter någon vecka.

 

Var detta det viktigaste under året så var det inget vidare år, men, jo det var allt bra synd att det finns så mycket sjukdom i världen bara.

Ha ett bra 2014 så hörs vi så fort jag hittar något roligt.

 

Commitment and Integrity.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0