Hej, det var länge sedan.

Herregud, är det så länge sedan, jag har inte skrivit på hur många veckor som helst, igår kom det en gammal arbetskamrat och frågade om jag inte skriver längre, jag svarade som jag alltid gör att, jag har ingen inspiration, hittar inget bra att skriva om, men, en rolig grej kan jag skriva om.
 
Jag hade besök av en kompis som undrade lite om vad jag skrev och jag visade gamla inlägg jag gjorde i början av bloggandet, jag blev förvånad själv när jag gick tillbaka till 2008-11 om hur djävla bra jag var.
Bloggandet om Conny, Benny, Piren och alla Rockresorna ihop med Gaismannen är om jag får säga det själv, lysande blogging.
Fingrarna bara flög över tangenterna, historierna kom av sig själv, herregud, semesterbloggarna när jag seglade, var i Mölle gång på gång, GO Band, jag blev imponerad av mig själv.
 
Nu finns det inte en enda Rockresa i sikte, Gyllene Tider är förlegat, Dan Hylander såg jag förra året, Status är inte i Sverige i år och Jason skall vi inte prata om, hur länge sedan var det det hände något där.
 
Nu är det resa i morgon till Årjäng med Håkan, Fröken Kassör och hennes mamma, Rock n´ Roll eller?
Jag är ju inte ens intresserad av hästar men en lite semestertripp kan jag ju gå med på.
 
Annars är det lugnt på alla fronter, uppehåll i fotbollen, Pojkarna från Hjortmossen har varit här i helgen och wooops, där dök det upp ett ämne, Borydsjön, denna vackra badsjö som Edetborna badat i sedan urminnes tider har blivit invaderade av Kanadagäss, Lisa räknade till 26 st. i veckan och dom här djävla ankorna skiter ned hela badplatsen, gräsmattan som alltid varit belamrad med familjer som badat är just nu så full av skit att det inte går att vara där, samma med berget där badbryggan var förut, helt nedskitad. Katastrofalt av kommunen att inte hålla denna underbara sjö badbar för kommuninvånarna, dom som inte har möjlighet att åka ut till kusten har alltid kunnat åka hit till Edets närmaste badsjö.
En annan sak som gjort Borydsjön sämre är den höga vattennivån, jag brukade alltid sitta vid fjärde berget, där fanns en liten gräsmatta men nu är berget borta och gräset vattensjukt, en kompis till mig hävdar att det regnat så mycket och att det därför är högre vattennivå, det tror jag inte på, mina misstankar går mer åt Bävrarna mellan Borydsjön och Rysjön, dom har dämt upp flödet och därför har vattnet stigit med minst en halv meter.
 
GO Band spelar som vanligt på fredag kväll under Edetfestivalen, jag har ingen egen låt i år men jag får andra uppgifter enlig Roffe Vinyl, det blir väl som vanligt dåligt med folk i början men under avslutningslåtarana är det ju alltid mycket folk, kom tidigt, klockan 19.00 sätter Edets bästa coverband igång.
 
Jag skall försöka få till ett reportage om resan till Årjäng och berätta hur mycket pengar vi spelade till oss.
 
Nu flöt allt fingrarna lite i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0