Whiskyprovning med mera.

För att lätta upp stämmningen lite i höstmörkret ordnade jag en resa till Göteborg för styrelse och ledare där vi skulle gå på whiskeyprovning på restaurant Incontro som ligger i Gothia Towers vid Svenska Mässan.
Vid tog gamla 600an från busstatiionen och hade med oss två flaskor bubblig färdkost som vi fått av Skoftebyn för att vi hjälpte dom upp i 3:an för några år sedan, dom gick att dricka fortfarande.
 
Sedan började en vandring genom Göteborg, först O´Learys vid Centralen, sedan Rose & Crown på Avenyn, därefer whiskeyprovning på Incontro, denna tog nästan två timmar så det blev ju lugnt med alkoholen, den godaste whiskyn var däremot 60% så lite rus blev det ju. Jag gissade som vanligt fel på varifrån dom olika sorterna kom ifrån.
Sedan gick vi tillbaka mot avenyn, käkade hickorykryddade ribs på Hard Rock Café, sedan hade Jonas beställt tid på bowlingbanorna på tredje våning, utan att fråga mig först, jag var ju ändå reseledare, OK tänkte jag, nu skall jag visa dom hur man spelar bowling, vad tror ni det var för banor, det var riktiga klot, halva banan var riktig sedan var det en barriär där klotet försvann och resten av banan var digital, jag har aldrig sett någon sådan tidigare och därför tog det ju mig lång tid att anpassa mig, mina flesta priser i bowling härstammar från tiden när Piren SK hade ett lag med i korpbowlingen i Lilla Edet, det var ju på 70 talet så lite rostig var man ju, men i den andra serien kom jag in i det, täckte dom sju första rutorna och sedan tog tiden slut, Fröken kassörskan var bäst i den första serien, jag menar, vadå? ingen kan ju spela bowling på sådana banor, töntbanor.
 
Efter bowlingen (där Jonas försökte få oss dåliga genom att köpa in en hel bricka med Fernet Branca, vem dricker sådant?) gick vi till Dubliners men där var fullsatt så vi gick vidare till Centralen, in på O´Learys igen, en och en halv timma kvar till bussen skulle gå, så det blev Irish, öl, popcorn och så lite av Anders pommes som han inte ville ha (hur kunde han vara hungrig så snart efter ribsen)
Jonas lämnade sin hamburgare halväten (han åt inga ribs) och gick på toaletten och försvann, han ringde 20 minuter senare och undrade var vi var, kvar på O´Learys sade jag, han hade gått till busshållplatsen, lämnade kvar maten halväten, hans jacka hängde kvar på stolen, men han brukar ju glömma kläder, eller få med sig fel kläder hem.
 
Jag hade ställt upp lite whiskey i klubblokalen för jag tänkte att vi skulle avsluta med en Irish där när vi kom hem men ingen var intresserad för klockan var 00.45, så jag gick hem och satte mig i soffan, hällde upp en whiskey och somnade gott, vaknade klockann 05.00 och gick på toa, då kom dom hickorykryddade ribsen upp igen, tillsammans med popcornen och Anders pommes, sedan mådde jag bra och sov till klockan 11 på söndag förmiddag.
 
Det var väl ett litet roligt inlägg i alla fall, ha det bra folks och tänk på Cancerfonden och att det snart är jul.

Kommentarer
Postat av: Mona

Först ägnar du ett halvt dygn till att stoppa och hälla i dig saker sedan häller du ut det på toa ???

2012-10-16 @ 19:47:09
Postat av: Krister

Ja det är ju helt värdelöst, Kent satt på den platsen din busskompis hade på vägen till Göteborg, men han hade ingen magnet jämte sig.

2012-10-16 @ 23:04:33
Postat av: Mona

Har han förlorat dragningskraften?
Slog jag honom på tipset?Det gick dåligt för mig (och laget)det sista.

2012-10-18 @ 11:59:34
Postat av: Krister

Gå in på Edet FKs hemsida, seniorsidan står det EFK tipset som en av rubrikerna, där kan du se hur nära varandra vi var du, jag och Kent.

2012-10-19 @ 09:47:00
Postat av: Mona

Jag måste genast ringa Kent ifall han inte sett det........

2012-10-19 @ 12:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0