Två rockresor på 6 dagar.

I fredags tog vi bussen till Göteborg och Trägår´n för att se Kim Larsen. Håkan, Lisa, Jeanette och MagnetMona och jag, resan ner blev väldigt lyckad, när vi klev på bussen på Edet hade Mona redan resesällskap men han flydde när han såg oss, det visade sig att han gjort otroliga närmanden mot henne, tagit fram snoppen och viftat lite med den, direkt kom ju namnet MagnetMona upp och samtalsämnet för kvällen var klart.

Vi han med ett par pubar innan koncerten, den sista var Rose & Crown på Avenyyyyn, det regnade så vi nästan inte kom därifrån men Irishen var god och ölen kall. I en lucka i regnandet stack vi dom 200 meterna till Trägårn, min vana trogen drog jag mig så långt fram jag kunde och hamnade i åttonde, nionde led från scenen, stod ihop med Edets störste Kim Larsen fan, Torben Dansk, han hjälpte mig tidigare på veckan att välja ut lite Gasolin/Kim låtar att ha på Spotify och han sjöng fan i mej varenda låt vi spelade, han sjöng dessutom rätt bra.

När Kim sjöng en av mina stora Gasolinfavoriter "This is my life" började regnet falla igen och jag backade undan, så bra var det inte nämligen, inget ricktigt tryck tyckte jag, Till slut hittade jag ett parasoll där jag fick något lite regnskydd, alla mina kompisar var försvunna naturligtvis, Håkan stod upptryckt mot en bardisk hörde jag efteråt, var dom andra var har jag ingen aning om.
Delade några öl med några Göteborgare och drog mig mot Centralen vid 12 tiden, Håkan hade redan åkt och MagnetMona kom med samma buss som mig. En kul kväll får man väl säga.

Igår onsdag var jag och Roffe A och Bengt H i Halmstad, Roffe körde båda vägarna. Nu blev det en riktig Rockresa, Status Quo gjorde skäl för pengarna, när dom började spela öppnade sig himmlen fullständigt och jag fick användning för mitt nyinköpta regnställ, hamnade i fjärde led på höger sida. Alla sjöng med och klappade händer för fullt, i en och en halv timme var det riktig Rock `n Roll,
Några av er vill ju ha en recention av Kim koncerten, jag kan säga såhär, Status står på scenen och pekar med sina gitarrer på väggen, den vägg där Kim kan slänga sig in i. Där fick ni den.

Totalt sett var naturligtvis fredagen roligare, med bussresor, Irishar, nya möten, onsdagen var en lång bilresa där jag och Roffe pratade hela tiden och Bengan sov, musikaliskt var onsdagen överlägsen.

Jag hade pojkarna från Hjortmossen hos mig ett par dagar denna vecka, det är alltid roligt när dom är här, vi grävde lite i sanden och körde lite skottkärra, då kom jag på att jag skulle lära Theo sången "Mera bruk i baljan boys" han vägrade sjunga med men helt plötsligt när han satt i badbaljan så kom den allt, jag får såna flashbacks när jag hör hur mycket han sjunger, han är lik mig och sin mamma på det sättet, vi sjöng alltid, alltid, jag och Kristin.

Nu blir det en ny Rockresa den 28 juli, Fröken Kassörs familj skall åka till Dobidoo (?) i Lidköping och har två biljetter över, Håkan tog en för Jessica är med och jag tänkte att va fan, något får jag ju göra på semestern.

Vi hörs snart igen, jag tar semester idag och imorgon tror jag.

Kommentarer
Postat av: "MagnetMona"

Jag hade skitkul åtminstone från Lilla Edet och söderut...
Det var kanske inte Kim som var största behållningen utan mer att träffa gamla kompisar men ganska mycket dans hade vi som stod lite längre bak i ledena.
Några fler som hade kul var de som satt brevid oss i bussen hem!

2012-07-12 @ 19:19:27
Postat av: Krister

Nu vet jag inte vad du pratar om, lyssnade dom på oss eller?

2012-07-12 @ 22:02:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0