The Fucking Kuk Cancer

Namnet på inlägget har jag hämtat från Little Miss Reds egen blogg där hon det senaste året använt sig av denna fras ganska många gånger, jag vill väl egentligen inte att min dotter skall använda fula ord men hon har nog all rätt till det faktiskt.

Just nu sitter jag på Uddevalla Lasarett och läser gamla blogginlägg jag gjort under åren, en del är allt rätt bra om jag får säga det själv, serien om Conny, den om mitt liv (60 years of Maximum R & B), By Request om Benny Söder, Gaismannen är död och så alla Rockresor naturligtvis, man blir riktigt nostalgisk när man läser dom.

Varför jag sitter här och läser beror på att dottern sover, hon har sovit nästan hela dagen, hon blev ju kvar ett par dagar längre på Sahlgrenska än vi räknat med och nu kommer hon att vara  här i Uddevalla några dagar också, huvudvärken vill inte släppa och hon kräks ofta, läkaren var här och berättade att röntgen från igår visade att metastaserna i huvudet återigen hade minskat, varför hon sover så mycket beror troligen på medicinen hon får mot illamåendet för den är lugnande också och då kan det bli så att man sover mer naturligtvis.
Doktorn skickade hit sjukgymnasten som masserade hennes nacke och fötter för att se om det kunde hjälpa mot huvudvärken.

Jag och Ann turas om att vara här så att någon är här hela tiden för det känns som om hon vill det, även om hon inte säger så mycket, det känns bara så djävla tråkigt att hon inte träffar Theo så ofta.

Nu måste jag sluta för när jag skriver såhär så bryter jag ihop.

Ikväll är det övning och Ann kommer hit och löser av så att jag kan få sjunga lite.

Det var åtta grader kallt i morse när jag åkte hit, nu verkar det som det är noll grader igen, bra då kanske det börjar regna, när man går ute i regnet så syns inte tårarna har ni tänkt på det.

Det blev ingen spelning på Villa Stranna säger Roffe A, däremot kommer GO Band att spela på Turisthotellet i Ljungskile den 5/2, så är planeringen i alla fall, och söder om Cape of Good Hope går Atlanten över i Indiska Oceanen som sedan sträcker sig till Cape Horn där det blir Stilla Havet, var det går över och blir Borydsjön vetefan.
Nu skall jag öva på den gamla polkan "Hemma på vår gård" fört jag har en känsla att den dyker upp snart på repertoaren.

Commitment is the daily victor over cynism eller vad var det han sa poeten från Illinois, tänk på Cancerfonden.


Kommentarer
Postat av: Anne

<3

Hoppas få lyssna på dig 5/2!!

Regnet var inte dumt....

Kram

2012-01-10 @ 15:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0