Måndag 16/1

Klockan är över ett natten till tisdag och jag sitter i mitt nya rum på Uddevalla Sjukhus, jag fick låna relaxrummet, även kallat Spa rummet av sköterskorna, Ann ligger inne hos Kristin. Imorgon skall hon få flytta in i ett dubbelrum så att hela familjen kan vara här samtidigt.

Ann ringde mig efter att doktorn varit inne hos Kristin och talat om att han och läkarna i Göteborg på Jubileumskliniken diskuterat klart, det finns inget mer att göra, Kristin blev jätteledsen och tyckte sig komma ihåg att läkaren på Sahlgrenska pratat om ytterligare någon behandling som kunde göras, doktorn lovade att den kvinnliga läkaren från Göteborg ringer till Kristin imorgon tisdag, Ann sade när jag kom upp till Uddevalla att hon lugnat sig när läkaren och teamet gått ut ur rummet och då sade hon till Ann att "detta visste vi ju egentligen"

Så, mina vänner, nu vet ni hur läget är, jag vet att många vill komma och hälsa på men hon orkar inte hur mycket som helst, Robban och Seija var här ikväll en stund och det var riktigt roligt när Kristin väl vaknade, hon hjälpte Robban med hans nya telefon och hon var hur pigg och redig som helst, hon har en sjörövarlapp för ögat nu för då slipper hon att se dubbelt. Direkt dom åkt så fick hon vila igen och hon har sovit mycket. Det har hon gjort hela dagen för övrigt.
När jag kom upp vid 6 tiden ikväll så sov hon, vi satt och pratade i sällskapsrummet jag, Ann, Robban och Seija och så tittade vi in till henne med jämna mellanrum, när jag öppnade dörren vid halv åtta tiden slog hon upp ögonen och sade "hej, jag har fått en morfinpump, men jag har inte använt den ännu" dom hade hängt en pump som hon kunde trycka på om hon tyckte hon behövde lite lindring, hon använde den en gång under kvällen och då fungerade den inte, så kan det gå.


Tänk på Cancerfonden och krama varandra.



Kommentarer
Postat av: Taina Samuelsson

Hej Krister!

Följer din blogg....så fruktansvärt orättvist...

Tänker på er!!



Skickar massor med styrkekramar

Taina

2012-01-17 @ 16:57:01
Postat av: Marie Axelsson

Finner inga ord...allt är så hemskt

Tänker på er!

Kram Marie



2012-01-17 @ 19:58:11
Postat av: Hanna Laine

Sänder er all världens styrka och värmande kramar! Som jag, vi tänker på er! Finner inga ord :(( Många kramar till er från oss alla Hanna o Janne <3

2012-01-17 @ 20:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0