Lördag 14/1

Natten till idag var lugn, hon sov från lite efter ett ungefär till klockan åtta på morgonen, hon såg dock en massa konstiga saker i rummet t.ex. folk som inte var där, hon drömde nog mycket och hon "pratade" med sin kusin Josefin klockan två. Hon blir inte rädd när hon förstår att hon ser fel utan ser det mer som komiskt, humöret är det inget fel på i stora drag, ibland blir hon lite frånvarande bara.

Det var också svårt för henne att se på TV på fredagskvällen, hon såg ju dubbelt allting och då är det inte lätt att följa med i På spåret.

Idag har det varit bra tills nu när vi åt middag, efter det började hon må dåligt lite grann.
Ann, Theo och Annelie var här ett par timmar och då var hon pigg som tur var, jag passade på att åka hem till Edet och byta lite kläder och duscha. Brorsan får ta hand om Egge. Jag skall alltså ligga här inatt också, det hade varit rätt avkopplande om man inte behövt oroa sig för Kristin, man ligger och läser och ser på TV och går till kiosken.´

Nu skall jag vara lite besvärlig ett tag, varför är det så dålig mat på sjukhusen, det är fanimej fiskgratäng varannan dag, jag gillar inte fisk och potatismos normalt sett, inte Kristin heller, och här är maten oftast kall på kvällen, nu till middag åt jag korv och mos (Edetmat) och Kristin åt Risgrynsgröt, det var vad som bjöds idag, man fick skynda sig att äta medan
det var ljummet, man kan ju inte klaga heller för dom är ju så snälla alla som jobbar här, det är ju säkert inte deras fel att maten inte håller värmen. Jag menar att när vi har årsfest och Peter och Marianne står för maten, inte fan gör dom den halv sex utan säkert många timmar innan, den är alltid varm, det måste vara utrustningen som är skillnaden. Vi får börja samla in pengar så att Landstingen kan köpa in värmeskåp.

OK, tänk på Cancerfonden och krama varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0