Fredag 3/2 - Årets Melodifestivaldiss.

Det var lugnt natten till idag så när som på en omgång illamående, idag på förmiddagen och även nu på eftermiddagen har Kristin varit väldigt "med" hon har grejat med inställningarna på min Iphone till exempel och hon har vid ett flertal tillfällen talat om var skåpen skall stå.

Däremot är hon väldigt svag i kroppen, hon darrar en del och behöver till exempel hjälp när hon skall på toaletten, men så har det ju varit en tid nu. Det går alltså upp och ner en del för tillfället.

Årets melodifestivaldiss, vad är detta, jo för er som är nytillkommna läsare så är det så att varje år när Melodifestivalen håller på som värst och det inte står om annat i tidiningen än om dessa barn som inbillar sig att dom håller på med musik när dom i själva verket är offer för en hänsynsfull exploatering från SVT och skivbolag som bara vill tjäna pengar, ja inte SVT då förstås, dom tjänar väl inga pengar men dom har ju anställda som vad jag förstår enbart håller på med denna cirkus året om, Christer Björkman är en man som jag inte kan förlåta att han förstört denna en gång ganska roliga tävling.
Förr så fanns det en svensk uttagning och sedan en Europafinal, punkt slut, nu utnyttjar man media fullständigt genom att låta småtjejerna ringa in och rösta fram sina favoriter, finns det överhuvudtaget experpaneler längre? Jag misstänker också att det var samma småtjejer som röstade fram Rolf Göran Bengtsson till vinnare av Jerringpriset.

Nu skall jag vara ärlig, förra året blev jag tvungen att genomlida ett program, Josefin hade kalas, då hörde jag en låt som jag tyckte var bra, någon som hette Varga sjöng en låt med titeln "Spring för livet" den var i alla fall annorlunda och visade det sig i tidningen igår, verklighetsbaserad.
Senare på sommaren hörde jag en låt på radion som jag tyckte var ganska fräck och som också var en låt från dom svenska uttagningarna, den hette "Me and My Drum" jag vet inte om den gick vidare från uttagningarna men den fastnade i alla fall i min skalle.
Vilken låt som vann förra året vet jag inte.

Nu var det inte bara sjukdomar och elände, jo förresten, elände var det allt, hela vägen.

Tänk på Cancerfonden.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Jag har följt Krisrins blogg tidigare, men på grund av privata problem är det länge sedan jag var inne och hälsade på

Vad hände?

Blev så glad när hon skrev att allt krymt och nästan inget var kvar

sen blev jag så ledsen för hennes och ers skull att detta har hänt

Många kramizar till er alla

Lisbeth

2012-02-03 @ 20:03:31
Postat av: Anonym

2012-02-03 @ 20:21:27
Postat av: Cissi

HMF KRISTER!!!! Nu får du faktiskt ta och skärpa dig lite! ROLF-GÖRAN BENGTSSON är en väldigt värdig vinnare av Jerringpriset! Det finns få idrottsmän som har fått kämpa så som han. Och jag tror knappast att det bara är några "småtjejer" som enbart röstat fram honom, tråkigt att folk inte kan glädjas när någon vinner... Ridsporten är faktiskt en av de största sporter i sverige så jag tycker inte att det är det minsta konstigt att han vann, och han är ju dessutom världsetta inom sin gren.. hälsningar från en av småtjejerna som röstade på Roffe ;) Ps hälsa Kristin ;)

2012-02-03 @ 20:46:24
Postat av: Krister

Nej jag tycker inte det är konstigt att han vinner när halva Sveriges småtjejer (8-31) rider. Men det kul att provocera lite, själv röstade jag på Olsson-Hellner. Öka på ditt ridande Cissi så blir fler folk glada.

2012-02-04 @ 09:27:58
Postat av: Kajsa

Jag tillhör oxå dessa småtjejer trots att jag fyllt 45 :) Kram på er

2012-02-04 @ 12:33:44
Postat av: Gunnel

Vi har ungefär samma åsikt om uttagningen till melodifestivalen som du. Måste säja att Kristin är otrolig som orkar o kan undervisa farsan i ínställningarna på Iphone!! Det du, en sån tjej!Hälsa alla tillhöraande er familj.Varma tankar till er alla,speciellt till Kristin förstås. Hon är ett föredöme. Kramar Gunnel o Jan

2012-02-04 @ 22:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0