Sista övningen inför Edetfestivalen.

Nu har GO Band med extrapersonal repat färdigt, nu sitter allt som hand i handske eller vad det heter, vi börjar med några gamla godingar, går i mitten över till ett quiz om Tio i Topp som firar 50 år och efter det kör vi några godingar igen.
 
Det är bara att hoppas att nerverna håller, kommer ni ihåg första gången jag skulle vara med och sjunga en vers i Bring it on home to me och sedan gå över till She Loves You, Kristin och Theo var hemma i trädgården och Kristin sade att hon aldrig hört någon sucka så många gånger på en halvtimma. Jag försökte lugna ner mig med lite whiskey, drog väl en fyra stycken, inte heller det hjälpte. Själva showen gick väl hyfsat, det finns många fina bilder från det året (2009) speciellt på mig och Emma Bergendahl när vi sjunger kör i sista låten. I Can Jive tror jag det var. Min bild på facebook kommer också härifrån.
 
2010 var festivalen borta vid Rasta, inget vidare ställe kom vi på, vi fick inte till ljudet och kom igång sent, min låt var Take Me Home Country Road. Kristin filmade med kamera och lade direkt ut på youtube, filmen har nog en 200 tittare säkert efter två år, jag och Roffe Vinyl 100 ihop ungefär, det låter inte så bra men jag skäms inte längre, jag hörde ju Kicki Danielsson med samma låt på TV i Så skall det låta och jag är bättre.
2010 sjöng jag också It Takes Two ihop med Emma, det gick sådär, Emma var bra.
Pär filmade hela den här spelningen, tyvärr bara mig och inte så mycket på bandet, han skulle ge filmen till Kristin.
 
2011 gjorde jag Here Comes The Sun och skulle sjunga den för Kristin, det var en av hennes favortilåtar men hon kunde inte vara med den gången, det var en mycket bra spelning, festivalen var tillbaka på torget och ljudet var mycket bättre. Jag är inte lika nervös längre, jag ser så allvarlig ut säger Håkan men det beror nog på att jag är koncentrerad.
 
I år är festivaltältet på parkeringen bakom korvkiosken, vi spelar 19.00 och vi håller på till nästan 21.00, kom i tid snälla ni, det är så mycket roligare när det är mycket publik.
Rock n´ Roll folks vi ses

Kommentarer
Postat av: Lisa

Go Krilleeee go !!!!

2012-08-29 @ 19:05:06
Postat av: Sandris

Den här gången kan inget stoppa mig!! La Familia kommer och sjunger med dig!!

2012-08-29 @ 20:51:14
Postat av: Krister

Bra La Familia,se you.

2012-08-29 @ 21:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0