Vilken avslutning!

Jag menar avslutningen på sommaren, spelning med G.O. Band på Edetfestivalen på fredag, Here Comes The Sun var min låt denna gång, det gick väl sådär med den, Augustsson missade bildspelet tråkigt nog men va fan, det kändes bra, det var lite svårt att få någon att sjunga när jag sprang runt med mikrofonen i början när det var endast 350 nyktra personer där, men det blev bättre när folk började ramla in. I slutet stod jag på en bänk ihop med en tjej som heter Suzy tror jag och det var bra drag då, Var Skall Vi Sova Inatt avslutade som extranummer.

När Streaplers började spela sin dansmusik kom många fram och tyckte att vi kunde lika gärna kört hela kvällen och sånt värmer ju.

På lördag spelade JC Band och dom var väldigt bra, jag hade aldrig sett dom förut, dom hade fullt band och det var ett djävla drag.

Helgen efter var det 130 års jubileum på Edet Bruk, G.O. Band spelade fem gånger under dagen och vi hade tränat in några låtar där Augustsson ändrat texten så det passade in på företagets historia, han fick mycket beröm för detta med all rätt. Till och med Sussan var uppe och sjöng, det stärkte säkert hennes popularitet hos arbetarna.

På fredag kväll var jag i Göteborg och firade Annikas föräldrars femtioåriga brölloppsdag på en liten Italiensk restaurant med endast arton platser, när jag berättade detta för folk på bruket på lördagen så var det bara Sussan och Ågren som varit där så ni förstår att det var ett dyrt ställe.

Min dotter Kristin hade permission under helgen, hon var hemma  i Trollhättan och hos Sandra i Mölndal där jag hämtade henne på söndag eftermiddag, en jätteskön kväll med nästan tropisk värme och vi satt länge ute innan det var dags att åka till Sahlgrenska igen.

Imorgon börjar jag jobba med Ellbo så får vi se hur det går, ha det bra folk´s så hörs vi igen om någon vecka.

Tänk på Cancerfonden.

Rock ´n Roll


Kommentarer
Postat av: Kristin

Så klockrent att folket hellre ville ha er än Streaplers. Och vem kan klandra dem? Nästa år kanske det är S som är förband åt er, och inte tvärtom?!



Systemet till Lödöse, all the way!

2011-09-06 @ 17:57:43
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0