Varför finns det inga colorerade i Ljungskile?

Nu var det ett tag sedan jag bloggade men nu är jag i rätt bra form, Kristin mår bättre idag efter en tids vistelse på Uddevalla lasarett, hon försökte hemma i Trollhättan efter senaste Göteborgsbehandlingen men hon fick åka vidare till Uddevalla, nu kommer hon nog hem imorgon torsdag tror jag för hon ville ha räksmörgås igår och hon fick behålla den, hon vill ha en idag igen säger hon, det tyder på viss friskhet. Mackan var gjort på Boströms café och den var kanon, det tyckte jag också.
Hennes djävla tumörer har reagerat på hennes behandling och minskat en hel del, dom i lungorna var nästan helt borta.

Hon ville också spela kort så jag fick hoppa in i Ljungskile och köpa en kortlek, det var där jag kom på att det finns inga färgade människor i Ljungskile, jag tror aldrig jag sett någon, det är rätt underligt för här i Lilla Edet finns det rätt många, inget fel i det jag har inget emot det jag bara reflekterade på det.

Vi har efter ett års vistelser på olika sjukhusavdelningar hittat på lite lekar som vi använder oss av för att pigga upp dagarna. En är att lista ut var sjuksköterskorna kommer ifrån, vi lyssnar på dialekter och sedan gissar vi och sedan frågar vi var dom kommer ifrån, ibland är vi ganska nära, Blekinge och södra Halland är ganska nära.
Den leken kan man inte hålla på med i Uddevalla för där kommer alla från Uddevalla med den dialekt som pratas där.

En annan lek är att hitta på namn på sjuksköterskor/undersköterskor/vanlig personal. På Sahlgrenska avd 69 har vi favvisen, på avd. 33 har vi favvis två och Soup Nazi (en figur i Seinfeld heter så) hon fick namnet när jag klev över en gul linje som var dragen tvärs över golvet i köket på avdelningen, den fick bara överträdas av personalen och inte av besökare/patienter, jag fick en verbal åthutning och en sån där dödsblick som man bara kan få av en från södra Indien/Sri Lanka, där har dom mörka ögon kan man säga.
När vi kom till avdelning 14 på Uddevalla träffade vi på en till tjej från samma område, hon berättade vad det var för mat, det är Järpar och Hummersås, sade hon, och så är det gröt. Hon fick namnet Soup Nazis kusin, det var roligt tycker vi nog. Det var Järpar med brun sås och potatis och så var det fisk med hummersås och så var det gröt till kvällsmat. Och hon var jättesöt tycker jag. På avdelning 14 finns också Favvis 3, en på varje avdelning alltså.

Bilderna på GO Band från Edetfestivalen var inget vidare i år, jag forskar vidare och ser om det finns något som är värt att lägga upp, men det börjar ju bli lite länge sedan, tre månader redan och alltså en månad kvar till jul.
Det var övning igår, Ronnie hade helt ny anläggning,  Roffe A gjorde sönder gitarren (nej inte som Townsend) och fick låna Stickans gamla, allt som allt var det det bästa gitarrljuden någonsin.

Hur vi kommer att fira jul i år återstår att se, vi har fått en ny baby i släkten, han heter Elmer och jag har träffat honom en gång bara.

Det var allt för en stund, tänk på det vanliga, Cancerfonden,  integritet och ansvar.

Mitt förslag att flytta Systembolaget till Lödöse verkar ha fått en motsatt effekt för nu flyttar dom det ännu närmare Hamngatan. Kommer A-laget att spela på min hemmaplan nu då.

That´s all folks.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Lysandw roligt!

Vissa korrektioner: Avd 33 är första Favoriten (Nina) Avd 69 har vi Favorit nr 2 (Snyggingen även kallad). Men på Avdelning 33 hade vi ju även Gunvalds matte som också var en favorit men aldrig fick ngt namn. Var det inte så? Sen vet jag ärligt talat inte vem som är Favoriten i Uddevalla? Jooo, jag vet. Självklart. Ellinor heter hon.



Varken Soup Nazi eller hennes kusin är Indier. De MÅSTE vara från Afrika.



Och till sist: anledningen att bilderna från årets uppträdande inte var bra beror ju på att det inte var din fotograferande dotter tog dem. Duh!

2011-12-02 @ 21:34:53
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0