Rockresa x 2

Roffe A och jag var i Trollhättan och såg på en Beatlesvariant, The Mersey Beatles kallar dom sig, han som spelade bas sjöng som Paul McCartney, den som spelade komp sjöng som Lennon och så vidare, alla var handplockade från Liverpool, dialekten när dom pratade var Liverpodlian. Stavningen kan vara fel.

När koncerten var slut gick vi över till Kulturbaren där våra kompisar, Stig, Roffe B och Sten Åke Ronnie var, Sneekey Pete hette orkestern som spelade Rockabilly, det svängde rätt bra det också.

Igår fredag hade LEIF sin sista årsfest, 80 år och nu byter vi namn till Edet FK och tar in Inlands IF i vår förening, många tycker att det är för djävligt att lägga ned en förening men dom ser inte helheten, den nya föreningen kommer att spela i helblått (Statoilblå har jag sagt) reservdräkten blir helröd, Lilla Edets IF har under åren spelat i ett flertal färger, vitt, vitt med röd väst och rödblått, det kommer att ligga ute en historia på den nya hemsidan som handlar om LEIFs historia och där finns några roliga passager det kan jag lova.

Den sista årsfesten blev förresten kanonrolig, inga problem med någonting, dom senaste årens problem var helt borta.

Idag har jag hämtat Kristin på Sahlgrenska igen, tre behandlingar har hon fått som skall minska metastaserna i huvudet på henne, jag vet att jag inte varit klar nog när jag skrivit om detta, jag pratade en kort stund med min gamla kompis Lars-Göran idag och han visste ingentin så jag måste nog klargöra detta. Hon är otroligt stark, nu vet jag att hon läser detta och jag hoppas det är OK, men jag måste tala om det för er alla.
Susanne E, jag hoppas jag inte var för otrevlig igår, jag vill gärna bli vän med dig på facebook.

Det är inte Rock n´ Roll hela tiden, men så mycket som möjligt.

Commitment and integrety all the way.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0