En dålig rockresa till Trollhättan

I torsdags var jag, Berggren, Stam och Eriksson och tittade på Perssons Pack på Kulturbaren i Trollhättan, vi satt längst bak, jag kunde inga låtar och det svängde inte så det enda roliga var att vi var ute och drack öl.
Skall man gå på något som man inte vet riktigt vad det är så skall man sitta längst fram, Annika vill att jag skall gå med och se på Toto i sommar på Trägår´n i Göteborg, det skall jag göra men då kommer jag att stå längst fram, where the action is.

Nu på fredag går den årliga Tysklandsresan av stapeln, tredje året i rad och vi får hoppas det inte finns någon "Taube sångare" som stör nattsömnen i bussen.

Hela gräsmattan där jag brukar ha mina trädgårdsmöbler har rasat ned i hålet som är grävt av dom som lägger ned ny dagvattenledning, på söndag skulle jag ställt ut möblerna för det är ju ändrig till sommartid och då skall möblerna ut, jag får hoppas att dom återställer gräsmattan direkt dom passerat färdigt vårt hus och inte väntar tills hela gatan är klar, jag tror jag skall kräva plastgräs så det blir ok så fort som möjligt. Det är helt kaos här, postlådan står 100 meter från huset och han som kör tidningen orkar inte gå ur bilen på söndagar så Egge får inte GP och då är det kris.

Dottern har fått jobb i Uddevalla som växeltelefonist, lite positivt för henne i alla fall, cancersvulsten är ju bortopererad och hon har en krater under hälen enligt henne själv, jag träffar Theo för sällan men nästa helg hoppas jag dom kommer hit, Egge fyller 90 år den 2/4, öppet hus på Hamngatan 7

Tänk på Cancerfonden, jag lade ut länken till den insamling Kristin startade på Cancerfonden både på Edet Bruk och LEIFs hemsidor men responsen var inget vidare.
Det finns mycket skit i världen just nu, krig i Nordafrika dit Sverige vill skicka JAS, vem skulle det hjälpa. Kärnkraftsolycka efter jordbävningen i Japan och det är nog där vi skall sätta in den hjälp vi kan men JAS hjälper nog inte där heller.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism." som rockpoeten Jason säger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0