Årets Melodifestivaldiss

Ikväll skall jag se på Melodifestivalen, en av mina svenska favoritgrupper Melody Club skall vara med i detta hemska program, Lasse Stefanz är också med men då kan jag ju passa på att koka kaffe eller nåt sånt.

Jag tittade lite för två veckor sedan, det var nog reprisen för jag har oftast annat för mig på lördagkvällarna, eldar i spisen och läser nån bok. I alla fall råkade jag se två skådespelare hålla ett "polisförhör" med den artist som strax skulle göra sitt framträdande, vem har hittat på detta tro?  det skulle nog vara roligt var det meningen men den som skrev det manuset borde få sparken, helt värdelös människa, är det Christer Björkman själv kanske.

Hur kan över tre miljoner människor följa detta trams vecka efter vecka, det är väl bara Sverige som har dessa deltävlingar, fem försöksomgångar, en extra chans och sedan final.
Förr, när jag var ung, var det final direkt men nu skall man ha in så mycket pengar som möjligt och folk ringer så programmet fortsätter nog så länge pengarna rinner in.

Jag gör väl detta inlägg varje år har jag för mig och kommer att hålla på så länge jag kan skriva.

Igår missade jag Let´s Dance för jag var på After Work, nu tycker ni kanske att hur kan han se på den skiten, där får man väl också ringa in i flera omgångar så att det strömmar in pengar även till TV4, ja detta är helt rätt, däremot är det lättare att döma i en danstävling än en meloditävling, i musik är det smaken som är viktig, i dans finns det regler att följa och fyra domare som vet vad dom pratar om, dom skulle få avgöra det hela varje gång och skicka hem den som dom tycker är sämst, igår hörde jag att den som domarna gav högst poäng blev tvungen att dansa extradansen om vem som skulle åka ut mot den som domarna gav lägst poäng, det visar bara att tittarna inte har en susning, men det är väl så att Håkan röstar på Jessica, Marie röstar på Frank, Sandra röstar
på Chile och ingen röstar på mig.

David Hellenius är Sveriges roligaste programledare och det är därför jag tittar.

Glöm inte att skänka pengar till Cancerfonden.  Nu kan man även gå in på LEIFs hemsida och länka därifrån till insamlingen.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Sveriges roligaste programledare? Are you joking? HAR du inte sett På Spåret, NÅGONSIN?!?!?!?!

2011-02-26 @ 18:36:29
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0