Semesterblogg 2- Ullared

Nu har jag också varit i Ullared, skulle leta efter en jacka som jag hört dom hade där, hittade ingen jacka, men två leksaker till Theo, en förpackning tvål till mig och ett par shampooflaskor, frågade efter snabbkassan för max fem varor men någon sådan  fanns inte i denna stora affär. Första och sista gången jag var där hoppas jag.
Eftersom jag gillar att studera människor satte jag mig och tog en hamburgare och kollade på folk, det slog mig lite som om det var väldigt mycket losers på denna marknadsplats.

Andra semesterveckan inleddes med trädgårdsarbete, först i Öööögryte och sedan på Hamngatan, värmen gör ju att man går ned ett par kilo bara man rör sig, men det är ju bara vätska så man dricker ju snabbt tillbaka vikten igen.

Nu har också övningen inför Edetfestivalen dragit igång, jag har tränat med GO Band ett antal veckor nu, det är nya låtar i år och ibland känns det som om det fungerar, 26 augusti smäller det.

Seriematcherna startar på fredag för A-laget och på måndag för U-laget så hösten närmar sig alltmer, tre dagar kvar på den kortaste semestern jag haft, men det blir ju lite mer ledighet i september hoppas jag, men det vet man aldrig.

Jag glömde nog skriva lite förra veckan som jag tänkt att jag skulle ha med, jag var ju och shoppade i Tyskland förra måndagen, jag gör ju denna resa ett par gånger om året och slutar aldrig att förundras över hur dålig organisationen är på båten mellan Rödby och Puttgarten, det är bättre organiserat att handla käk i Sverige på en bensinstation med något sånär självaktning.

Lite till om Nimis, tänk om det kommer ujtomjordningar hit om tusen år, då får dom se Nimis på en öde strand i nordvästra skåne, samtidigt hittar dom Michelangelos staty "David" från 1504 i Florens, om dom då har sin egen kol 14 metod, t.ex. kol 15 så kommer dom fram till att om mänskligheten gått så lång tillbaka på 500 år så det inte är konstigt att den gått under.

För övrigt anser jag att man skall flytta Systembolaget till Lödöse.

Se you soon and rock on folks.


Kommentarer
Postat av: Mats Pats Pizzakladdare

Missade fredagen men släpper inte taget.

2011-08-30 @ 00:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0