Ledarresan 2010

Årets Ledarresa blev en kort resa på ca. sju timmar, vi kunde ju inte toppa förra årets resa till Köpenhamn och gjorde därför en budgetvariant.
Hemlig var den som vanligt och spekulationerna var värre än vanligt, allt mellan Helsingborg och Liseberg gissades det på. När vi tog tåget till Köpenhamn passerade vi en mängd olika kommuner och då använde vi varje kommun som "dryckintagsorsak" 
Några av deltagarna hade gjort en lista med förslag på nya kommuner som t.ex. Tunge Kommun, Garn Kommun och Lödöse Kommun, men då hade naturligtvis reseledarna ändrat till en "Broresa" så stridsropet för kvällen blev "en bro, en bro" efter att ha vänt i Lyckorna tog vi E6 till Göteborg och boy finns där många broar, vi räknade även motorvägsbroar och alla var lagom runda när vi kom fram till Skärgårdslinjens räkbåt, vi skulle på skärgårdstur och äta skaldjur.

Vi var nio par som åkte, jag, Kerstin, Gert-Inge, Gert, Roger C, Anders S, Jan-Erik, Matteus och Mikael P, alla med kamrat, Annika klev på i Göteborg och var väl inte lika påverkad som vi andra.
Jag skall inte orda länge om maten, det var en helt OK räkafton om man säger så, jag går alltid tre gånger och hämtar räkor, ägg, bröd och majo, jag äter inte kräftor och musslor, besvärligt och äcklig konsistens tycker jag, nä räkor skall det vara, och vitt vin, rena fredagsnöjet eller hur.

Personalen uppträdde, ungefär som på Wallmans i Köpenhamn men "något" sämre, vi höll igång rätt bra själva, det blev till och med lite dans i slutet om jag minns rätt, Bettan och jag körde dubbelsteg men jag tittade mest på Gert- Inges bugg med den stackars nackskadade Annika, vi var ju ute till havs och långt från närmaste sjukhus.

Matteus hade precis fyllt 50 år och blev i slutet av kvällen upplockad på scen och vi fick några fina bilder där han blev lapdansad av en transvestit.

Pelle Pop från Skärgårdslinjen lade ut sina bilder under natten och när man vaknade kunde man se oss på en 13-14 bilder, roligast är nog bilden när Ellinor ser ut som hon satt en hel kräfta i halsen,  bäst är bilden där jag är ensam och den på mig och Angelica. Bettan och Gert ser också bra ut, bilden alltså, Gert-Inge och Gunilla ser mest berusade ut och som vanligt ser Bengt och Kerstin nyktrast ut, undra varför. Jan-Erik och Anneli ser också rätt lugna ut. Elisabet ser bara lite chockad ut när transvestiten med skägg satte sig i Matteus knä, dom bilderna blev inte lika bra för dom är tagna med telefonkamera.

Jag har ingen inspiration haft den senaste tiden och allt eftersom fansen klagar på att jag skriver för lite blev jag tvungen att skriva färdigt detta inlägg som jag hållit på med en längre tid, nästa blogg blir nog en liten Rockresa till Göteborg, Joe Bonamassa i Lisebergshallen, Left Hand Jim, Flebas, Pär, Peevy och jag skall åka ned den 22/10

Här under kommer bilderna från Ledarresan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0