En litenrockresa till Göteborg

Joe Bonamasa, dom flesta av mina kompisar har ingen aning om vem det är, men Flebas och Pär visste och dom övetalade mig att åka med till Lisebergshallen förra fredagen. Jag fick med mig Left hand Jim som ju är en stor bluesälskare, eller som han säger själv när han presenterar sig, hej jag heter Jan Erik och är en gammal blueslegend från Hjärtum, ibland när han känner sig hård presenterar han sig som Charles Bronson, men det hör ju inte hit, med åkte han i alla fall.

Jag hade pluggat Joes senaste skiva " Black Rock" ett par veckor innan koncerten och det fanns några riktigt bra låtar på skivan, själva framträdadet i Lisebergshallen var väl ganska bra, ljudet var i det närmastte perfekt, vi satt på 20:e bänk och där är ljudet alltid bra, däremot ser man inte minspel och ansiktsuttryck på dom som står på scen vilket jag tycker är viktigt, därför står jag helst längst fram.  

En djävulusisk gitarrist är han, jag brukar säga att man kan inte ersätta känsla med hastighet men dom andra tyckte att han spelar allt med känsla också, vi träffade Per Gunnarsson också, jag hade inte sett honom på flera år men han var sig lik.

Rockresan fortsatte lite på lördag också då jag och Calle D var och såg Frölunda slå MoDo, vi träffade en som jag köper tryl och tidningar av så kvällen blev både blöt och lång.

På söndag packade jag och Annika 35 st. Traderapaket så helgen var full som ni föstår fans.

Denna helg är lika fullsmockad den, städning på Ekaråsen idag och Poängpromenad imorgon, hoppas det kommer fler än sist då det endast startade tre personer, det kom dock 50 mm regn den dagen men det gör det nog inte till söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0