60 years of Maximun Rythm ´n Blues, del 5, 90 talet.

När jag och Ann splittade up 1989 flyttade jag tillbaka till Hamngatan och där är jag kvar ännu, jag tränade nu tjerna födda 80-81 och under en tioårsperiod var det dom som gällde.

Som tränare är jag mycket begränsad trots alla mina år som ledare i LEIF, när det blir 11 spelare i laget då ser jag min begränsning och när två av mina tjejer hade sådana föräldrar, som jag ansåg kunde ta det redan merittyngda laget, ett steg längre.
Vi hade vunnit alla turneringar och serier som vi ställde upp i både inne och ute,  Lisa hade varit med nästan från början och när Leif Gull kom in när dom blev 13-14 år och tog över som huvudtränare så fortsatte segrarna, den enda förlust jag minns och den grämde både mig, Lisa och Leif väldigt länge, der var förlusten i DM mot Sils IF, när man kommer till en distriktsfinal då vill man bra gärna vinna.
Den sista serien vi vann i var en F17 serie i Bohuslän, men en del tjejer hade slutat under årens gång, vi var 20 spelare när vi var i Dana Cup i Hjörring 1994 , där det för övrigt gick riktigt dåligt, och när vi avslutade på hösten 1997 fick vi knappt ihop lag. Så är det med tjejer, dom bara försvinner efter ett tag.

Vi hade andra årskullar igång som var födda 82-87 men lyckades ändå inte få igång något damlag som vi bestämt inom klubben, Mullvadar var ett populärt ord i slutet på 90 talet. Både Inland och Göta hade damlag på den tiden och dom bästa av våra tjejer fortsatte spela i dessa och andra klubbar.

Privat var 90-talet en liten revivel när det gällde festandet, inte på samma nivå som på 60 och 70-talen kanske men lite åt det hållet.
Stenungsbaden var det stora feststället vi åkte till på den tiden, jag hade tappat alla kompisar från 60 och 70-talet.
När jag började på bruket 1982 träffade jag en fjorton år yngre arbetskompis som kom att sätta stor prägel på framförallt min musiksmak. Trots att han inte gillade mig från början, han var också LEIF spelare i ungdomen men slutade redan som junior, hans ilskna temprament var ökänt. Vi körde i alla fall PC på K2 på den tiden och det var väl oundvikligt att vi skull "hitta" som vi gjorde.
Vi började umgås även privat och tog med oss dom tjejer vi för tillfället "datade" till Stenungsbaden, men helst ville vi sitta hemma i min källare och spela skivor, jag har ju skrivit en hel del om honom tidigare, se. bl.a. bloggen "GAIS mannen är död" från förra året.

På jobbet jobbade vi på Linje 10, jag och Stefan Karlsson hade gått över från K2 1987 och jobbade ständig natt i ett och ett halvt år, det var inget vidare, det var då vi gick isär jag och Ann.
Jag började jobba 5-skift igen på E-skift och höll på med detta fram till 1995 då jag blev arbetsledare på C-skift, det var ju en helt annan typ av arbete naturligtvis, bråkiga fruntimmer visste jag att det fanns men det var nästan en chock att få se det på nära håll och samtidigt vara ansvarig för att skiftet fungerade, jag skaffade väl inte många vänner där bland dom arbetande damerna tror jag.
Däremot passerade det, som jag skrev i förra inlägget, en massa märkliga människor revy på Linje 10, en av dom dök upp på mitt jobb nu i veckan, Marcus Ahlqvist från Trollhättan, han och jag och Janne Wahlgren hade inte direkt tråkigt på jobbet kan man säga.

Musiken var i detta läge lite skiftande, Chris Rea var på högt i bilen, vi såg Gyllene Tider i Lysekil, Håkan, Lisa, våra döttrar och det var en fin sommar har jag för mig.

I slutet av 90-talet började min H.H period, på gott och ont, jag hade Hund och Husvagn, hunden saknar jag idag, hon föddes år 2000 och hon lever ännu, tror jag.
Husvagnslivet kan jag också sakna ibland, men inte alla tillbehören.

Nu vet jag att fansen saknar mina bloggar så nu får jag nog lägga ut denna ikväll.

I nästa vecka kommer 2000 talet och här kommer en cliffhanger: Är det farligt att återuppväcka döda, ni minns Mumiens hämd, Frankensteins återkomst och nu är det en ny på gång, kan ni gissa hur och vad.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Det var en mycket bra sommar! En av de bästa, faktiskt. Slutet av nittiotalet var några av de bästa åren i mitt liv...



Är det GAIS-mannen som är på väg att återuppstå?

2010-03-23 @ 10:01:34
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Cissi

Dana-cup var en en väldigt rolig turnering vill jag minnas trots förlusterna som vi inte var vana vid ;)

2010-03-24 @ 22:45:35
Postat av: Kristin

varför gör du reklam för bloggen på facebook när den är en vecka gammal? Jag trodde ju att du skrivit en ny...

2010-03-31 @ 20:29:22
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0