Fru Anka

Just nu sitter det en skånsk brud i TV och säger självklarheter, det har tydligen blivit ett medialt kaos beroende på denna donna vars största merit är att hon är gift med Paul Anka, vem är då denne man, han hade en Big Fat Hit med en låt som hette Diana i slutet av 50 talet, han skrev också texten till låten My Way som Frank Sinatra hade en megahit med. Självklarheterna hon säger handlar om relationer mellan man och kvinna, totalt ointressant om jag får säga min mening och det får jag väl här eller?

Hennes man tillbringar antagligen halva året i Las Vegas (tror jag i alla fall) där han sjunger sina 50 tals låtar inför en hänförd Amerikansk publik, han var redan när han var populär endast idol för medelålders kvinnor och det är väl antagligen samma kvinnors döttrar han är idol för nu, musikaliskt sett har han inte gjort något av värde sedan 1960, detta fenomen är nästan enbart Amerikanskt.
Tom Jones (tidigt 60 tal) Elvis (endast 50 tal, fast han är död nu) ja det finns några till som jag inte kommer ihåg namnen på nu, drar fulla hus i Mammons egna stad, skall någon svensk dra fulla hus 50 år efter storhetstiden så är det väl Lasse Berghagen i så fall, en svärmorsdröm som i och för sig hade ett gäng hits på 60 talet, han ledde ju Allsång på Skansen, ett program som kvällspressen skriver om varje vecka och som aldrig har några artister som sticker ut, Peps Pärsson var visst med en gång men hamnade i skuggan av Robert Gustavsson som härmade Peps bättre än Peps gjorde själv.
Carola stack ut lite när hon slängde blomkrukor på publiken och det är väl bättre det än att läsa ur Bibeln såklart.
Markoolio borde få vara med tycker jag, en riktig svärmorsdröm i Lasses anda.

Nu är det mycket negativt märker jag, nu får jag bli lite mer positiv, imorgon skall vi åka till Åmål och se på fotboll, LEIF spelar sista matchen för året i div.3 NV Götaland, matchen gäller inget annat än platserna sex och sju, det som är mest intressant är detta.
1. Får Jonas E hänga upp LEIF flaggan i spelarbussen.
2. Kommer Egge att vinna tipset, han leder med en poäng före ett stort gäng tippare som såklart har chansen, nu tror ju jag att vi som vanligt får svårt beroende på att vi åker buss, jag har nog påverkat Egge att tippa Vikenvinst, vinner vi så är det bra, men förlorar vi så delar jag och Egge på första priset och jag får tröjan.
3. Kommer det att bli någon ordning på Bowlingen, 50 pers på 10 banor låter inte kul, jag tror jag avstår spelet och ägnar mig åt att skratta åt Graff, Jonte, Mats och Jonas A när dom ramlar i rännan.
4. Om jag spelar själv, är det någon som kan ta mig, troligen inte, ett gäng stenkastare har ingen chans mot en Bowlare.
5. Räcker maten på uppvägen, har Janne E handlat för lite som vanligt.

Nog nu, till Mats J, en ny läsare som hela tiden frågar om uppdatering av bloggen, kan jag rekommendera gamla inlägg som till exempel, Husvagns vs. segelbåt, Blinda Vietnameser och varför inte Rockresorna från förra året.

Ha det bra allihop och tänk på att:
"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."  

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hade det inte varit roligare ifall Fru Anka (anna) hetat Kajsa?

2009-09-26 @ 12:40:52
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Mats

Ännu ett strålande inlägg. Tack för igår, jag bowlar hellre än bra

2009-09-27 @ 13:11:36
Postat av: Mats #10

Grattis Lillis till ett väldigt bra jobb med B-laget.

2009-10-01 @ 18:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0