1 & ½ år.

Det tog ett och ett halvt år att komma in på sjukhus och få en operation gjord, viserligen ingen farlig operation men efter att ha varit på fyra olika ställen och blivit undersökt hamnade jag till slut på Kungälvs lasarett och där tog det bara två timmar mellan insomning och uppvakning.
Den svenska sjukvården är mycket bra men det tar väldigt lång tid att komma in. Det var minst sex sköterskor och läkare i rummet när jag somnade så det är ordning och reda det behöver man inte oroa sig för.
Det var checklistor som skulle fyllas i både före och efter operation, ungefär som en omställning på en konverteringsmaskin.

Jag lovade i förra inlägget att jag skulle prata om fotbollspelare utan själ, jag avvaktar ett tag till med detta.

Istället kan man ju alltid skriva lite om Midsommar, som vanligt har det varit regn, jag och Egge firade midsommar på klassiskt sätt och när han lagt sig smet jag iväg till Janne där det var fullt med folk det regnade nästan hela tiden men där var ju tak.
En bra Midsommardagseftermiddag i Janne Gotthards kuvös, en inglasad balkong åt söder och då blir det ju varmt och skönt, turligt nog försov jag mig när taxin skulle gå till Västerlanda Bygdegård och det är jag hemskt glad för.

Nästa helg blir det namnceremoni för Lill Egge, vi får se vilket namn han får, Theo kanske.

Inget vidare inlägg idag, det saknas inspiration, inspiration på flaska troligen.

"Committment is the daily triumph of integrity over cynicism."  

Kommentarer
Postat av: Kristin

Nu slipper du kolla kulan på ett tag va??

2009-06-24 @ 20:34:09
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0