Ingen bra rubrik i sikte

Två veckor efter Tysklandsresan och första lådan börjar ta slut, min vanliga leveerantör köper av mig istället och det var ju inte riktigt meningen.
På jobbet är det som vanlig, kanske lite rörigare än valigt när mina kompisar får till sig från chefen att det är rörigt på deras konto, han har tjatat på mig också men prioriteringen säger att jag skall sköta vanliga sysslor före städning av kontor.

Fotbollen har börjat med olika resultat, GAIS och Blvitt vinner stort och förlorar stort, samma varje år alltså, skit i det nu.

Theo var hemma hos mig på Påsk och han utvecklar sig till en riktigt bra kille, han sov  när vi körde Guitar Hero, jag var bättre än jag trodde faktiskt, men för mycket whiskey gör att man blir sämre så nästa gång blir det en vit helg, Edet varianten naturligtvis.

Min kamrat  och jag var på IKEA och köpte stora garderober, tunga och totalt värdelösa att få in mot väggen, 7 cm lutade rummet, vad gör man då?

Jag måste snart byta låtar i I-poden, snart är det sommar och jag måste lägga in mera The Who, Wilmer X och ännu mera Jason, jag har mailväxlat med Jason och det verkar inte som om dom kommer till Europa den närmaste tiden.


Just nu spelar jag The Eagles, GO band har en spelning i Trollhättan i slutet av April, Roffe sade att om du kommer får du vara med och sjunga andra stämman på Hotel California och jag tog naturligtvis fram skivan och började plugga, det visade sig att den tonart Eagles sjunger klarar jag inte, men jag märkte att det fanns en annan låt på "Hotel California" CDn  som var innihelvete bra, The Last  Resort heter den så just nu kör jag den fram och tillbaka i bilen,

Imorgon lördag spelar LEIF sin första seriematch för året i division 3, LEIF tipset är inne och jag kommer naturligtvis vara med i toppen i år igen, nu har jag inte tre rader som jag brukar utan har låtit Theo tippa en rad,min kamrat en och gjort en själv, det blir svårt för mig att stila i seger T-shirt om Theo vinner, han har storlek 90 centilong.

För övrigt är man ju som vanligt förbannad på alla företagschefer som sliter till sig stora bonusar och samtidigt varslar folk till höger och vänster, även i vårt lilla Edet Bruk är det så tydligen, 17 varslade och JA, NU SKALL VI FIXA DETTA,,  låter som om man peppar ett 12 års lag ungefär.

Håll ut friends, det går mot sommar och rätt var det är så finns det en koncert som är bra, tar semester sent för det är inget fotbolls VM, inget OS och då får Henning Penning ta tidig semester.

Tidigare har jag alltid hävdat att jag i mitt nästa liv skulle bli ett grässtrå på prärien in the Midwest, nu tror jag att jag skall bli Automationare/Elektiker på Edet  Bruk, det verkar vara mer bekvämt. Känn på den grabbar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

omg pappa, han har bara stlk 68!!! Det blir tight.

2009-04-18 @ 09:19:52
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Fan vad felstavningar det blev i fredags kväll.

Theo var en av dom få som hade fel på tipset i lördags, 95 % hade säkert vinst men han hade kryss.

2009-04-20 @ 13:35:09
Postat av: Joss@n

Hoppas Theo vinner framöver, hoppas Theo vinner...hoppas..:o)

2009-04-20 @ 20:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0