Att bli gammal, men skita i det.

Den sista tiden har det hänt mycket som gjort att jag verkligen tänker på att jag är gammal, efter sista seriematchen för A-laget mot Skoftebyn (stryk) åkte jag med till Stenungsbaden, ett ställe jag inte varit på sedan förrförrförra tjejen var med tror jag, jag upptäckte ganska snabbt att jag var äldst i byggnaden, inte ett fruntimmer över 45 år fanns det och då är det ju lika bra att åka hem.
Nu gick ju inte bussen förrän klockan 03.00 så jag han med en vända i baren till slut, nycklarna försvann på hemvägen, jag vaknade hemma men kom inte ihåg någonting efter jag passerade torget.
Det var sista gången jag var på Stenungsbaden, det får bli Parkhallen i Trollhättan om jag skall gå ut.

Det andra och lite roligare saken som hänt och som bevisar att jag blivit gammal hände i onsdags, 1 oktober, jag blev morfar, va, jag blev morfar, har ni hört, Kristin fick en liten pojk, men gud vad roligt det skall bli att köra barnvagn igen, lära pojken, som här hos oss på Hamngatan går under arbetsnamnet Lillegge, att spela fotboll, vissla efter tjejer och annat bus.
Detta är en positiv sak med att bli gammal, inte som Stenungsbaden som är en negativ.

Fotbollen är slut för i år, A-laget hamnade på övre halvan i divistion 3 NV och B-laget kom 5:a i Västra Elitreserv, båda lagens högsta placeringar genom tiderna, tänk va en liten felbedömning av en grannklubb kan ställa till det, nu är det bara årsfesten kvar i år, förresten är jag väl äldst där också, herre gud.

Nu till varför jag skiter i att jag blivit gammal, jag och Gaismannen skall åka på en ny tågresa till Danmark, denna gång till Helsingör, Dan Baird & HomemadeSin spelar på fredag kväll denna vecka, Warner E Hodges spelar gitarr och det var det som fick Gaismannen att bestämma sig, Warner E for president är valspråket som gäller.
På fredag när vi kliver på tåget då är jag 25 år igen, Gaismannen är ännu något yngre, hoppas han inte blir sjuk en vecka igen som han blev förra gången han var på resa med mig.

Rapport från resan kommer nästa vecka (hoppas jag) vem vet vad som händer vid min ålder.

En sista liten sak som jag höll på att glömma, som ni kommer ihåg brukar jag skriva lite om Palm från Västerlanda, nu har banne mig högsta hönset i hennes parti ringt mig och förklarat partiets ståndpunkt i frågan om pappersinsamlingen
som sköts av idrottsklubbarna, partiets åsikt är inte Palms enligt oppositionsrådet, bra att veta nästa höst.

Nu kommer jag inte att skriva mer om Palm och övriga politiker, det finns inget tråkigare än politik nämnligen, det skulle i så fall vara att fylla 59 år.

Kommentarer
Postat av: JOs

Ha, ha Lillegge....me skägge? Grattis igen du gamla...men fria! Vi ses snart på kalas hoppas jag.

2008-10-05 @ 17:48:56
Postat av: arn

Jadu det där med ålder är inte så mycket att göra åt men du är väll inte äldre än du känner dig hoppas jag L.

Grattis Morfar föresten Hehe känner sig ännu äldre när man blir kallad det.

2008-10-05 @ 19:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0