Revanch

Den årliga resan med LEDARNA gick av stapeln i lördags, denna gång var det en Hemlig Resa som jag och KWi fixat, den gick till Nolhaga slott i Alingsås där vi var med om en teaterföreställning som pågick medan man åt en tre rätters middag, man fick springa runt i slottet och följa skådespelarna som spelde upp olika scener, jag gissade snart att det var kocken som var den skyldige men det gjorde 75% av alla 75 gästerna så det var inte så roligt.

Vad som var roligt var att G-I N gissade på fel mördare, han trodde det var fotografen och som vi alla vet är G-I N en stor tävlingsmänniska, ställer han upp på något så vill han vinna.
Förra årets Ledarresa gick till Göteborg där vi spelade Bowling, jag säger ju alltid som jag tycker och talade om för mina kamrater på nedresan att jag spelar Bowling och ni rullar klot, man vill ju gärna sticka ut hakan lite för att det skall bli mer spännande, det blev det också, jag kom tvåa och G-I N vann, knappt, men han vann.
När vi kom hem till Edet igen förra året så avslutade vi hemma hos G-I N och Bettan, vi spelade Biljard, kastade Dart och spelade Schack, G-I N vann i allt, jag borde i alla fall vunnit i schack men han hade dresserat katten, när jag var nära att ställa honom i schack matt satte kattskrället klorna i min rygg och jag förlorade spelet.

Nu skulle jag ta en gruvlig revanch för nu bestämde jag även efterfesten, vi skulle till Ekaråsen och spela PS 2.

Vi började med Buzz, allmänna frågor och två kvalificeringsomgångar, ett par på varje Buzz, Gaismannen och Lufsen, Kerstin och Bengt, Pettersson utan fru och G-IN och Bettan. G-IN och Bettan van relativt enkelt efter att Pettersson haft ledningen i början.

Andra kvalificeringen, Gert och Gunilla , Jocke och Christina, Jag och Annika gjorde upp om finalplats nummer två, tävlingsinstinkten satte in och det var ingen som tog oss, jag skulle alltså möta G-I N i finalen.
Nu trodde G-IN och Bettan att det dom skulle ha en chans i en Buzzfinal, vad dom inte visste var att finalen gick i Singstar, något som Kerstin visste och hon menar att hon lade sig i uttagningen.
När det gick upp för Norrströmmarna att det var Singstar sjönk modet hastigt, jag gav dom alla Singstarskivorna, dom skulle få välja låt, något uppgivet valde dom Carolas "Främling" segern till oss var solklar förstås men jag kunde inte med att ta första priset själv utan gav det till Bettan som plåster på såren.
Revanch till Krister blev det till slut.

Kvällen fortsatte i fin form, alla Bullens pilsnerkorvar tog slut, våra brandmän Jocke och G-IN sjöng Brandsta City Släckers "Kom och ta mig långt härifrån" och det var nog en av tankarna som flög genom skallen, men roligt var det.
Jag kommer att lägga ut lite bilder här på bloggen på sångarna.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Smart drag att välja tävlingar där man själv regerar... hade jag hållt i en efterfest där du var en utav gästerna så hade jag definitivt valt att ha en singstartävling... I rule and you know it!

2008-11-06 @ 20:41:13
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0