Det händer inte mycket, eller?

Två veckor utan att ha skrivit någonting, det måste ju bero på att ingenting händer, jag skriver lite ändå.

Ingenting om Gaismannen som just nu ligger lågt, inga resor på gång som jag vet, inga koncerter.
Tråkigt för Royne som bara väntar på nästa resa, håll ut Royne, det blir fler.

Ingenting om fotbollen som just nu ligger i verklig träda.
Jo förresten, vi har haft en årsfest som var den bästa på många år, ingen dansorkester, bara covers hela kvällen.

Ingenting om jobbet som ju bara rullar på.
Jo förresten, jag hämtade en smörgåstårta på Boströms häromdagen till ett av skiften, som varit duktiga, jag hade firmabilen och den är lite dum i dörren så när jag skulle åka från Boströms parkering så gick dörren upp utan att jag han stoppa den, jag hade ju smörgåstårtan i bägge händerna när jag satte mig ned i sätet, den gick emot en gammal Volvo 240 som ju har en list i plast som skyddar mot just denna händelse, skyddet tog emot den lilla stöten och jag tänkte va bra, jag tittar in i Volvon, då sitter där en man och knackar sig mot tinningen, han tittar inte på mig han bara knackar, jag blev helt perplex, tittade framåt, tittade vänster igen och jojomän, han knackade sig en gång till, utan att titta på mig, då åkte jag, jag skulle naturligtvis gått ut och frågat om det var något fel eftersom han knackade sig i huvudet och om jag kunde hjälpa till, han hade säkert svarat, din dörr gick emot min, jag hade sagt, du har en skyddslist som det inte syns något märke på så varför knackar du huvudet,  kliar det eller, han hade då kanske blivit förbannad och då hade jag hoppat in i min bil och dragit för det var just det jag var rädd för att han skulle bli, hade han inte knackat sig så hade jag naturligtvis gått ur bilen och påpekat för Volvoägaren att min dörr gick emot din men det syns inget, han skulle då sagt, va br och allt hade varit frid och fröjd, så kan det gå, Volvo bau.

Ingenting om pappersinsamling som fungerar igen.
Jo förresten, Palm ni vet, hon har en trevlig man.

Lite har det ju hänt förstås, stort födelsedagskalas i lördags, jag, min dotter, min dotters kille och min dotters barn firade gemensamt kalas, start vid femtiden och avslutat vid femtiden, Egge vann i kortspel som vanligt.
Theo var här för första gången alltså, det är min dotters 7 veckor gamla baby, han fick en rundtur runt Edet och han tyckte stan var OK, sov hela tiden men nickade instämmande när jag berättade att här är väldigt vackert.

Ser en del på TV naturligtvis, jag har History Channel och Discovery World och jag kommer aldrig i säng.
Ikväll har jag sett lite på Ultimate Fighting, Jesus vilka idioter dom måste vara, visa sån skit, ja dom visar nästan bara skit nuförtiden, dödstråkig fotboll igår och ishockey idag.

En hop SCA arbetare har gjort en jullåt, Full i jul igen heter den, jag lyssnade lite igår och den kommer att bli julens låt, synd bara att dom glömde ta in en bra sångare.


Snart är det helg och då får vi se om det kan dyka upp något att skriva om.

Kommentarer
Postat av: Kristin

En del foton kommer det nog finnas att visa upp i alla fall, ni kommer ju ha en blivande topp modell hos er!

2008-11-21 @ 19:37:50
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Arn

Ja för att inte vara något att skriva om tyckte jag det där med parkeringen......det var inte enkelt.....det blev lite komplicerat...eller...rörigt kanske...eller ja .....

;-)

2008-11-21 @ 22:10:05
Postat av: Jester

Har du svårt att hänga med i mina svängar Martin, det är min stil att skriva så.



Kristin vad menar du med topp modell, nu hängde inte jag med tror jag.

2008-11-22 @ 12:10:14
Postat av: Kristin

Theo kommer bli sveriges nästa schenkenberg ju!

2008-11-22 @ 13:37:39
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Jester

Nä, det hoppas jag inte, Schenkenberg kan ju inte svenska har jag hört sägas, eller var det någon annan modell.

2008-11-23 @ 16:45:13
Postat av: Anonym

Volvo Gubben skulle nog haft klämlisten runt "huvet" istället.

mvh.Enyor.

2008-11-24 @ 14:50:56
Postat av: Rockräven

Ja, hej..Sångaren här!

Du, det här är real thing! Ingen barnkammar/singstarlekstuga.

Jag tycker det låter riktigt bra, jämförelsevis.Jag drar paralleller med en legend i singstarkretsar,

gammal skåpmat och hits man inte längre minns.

Som sagt. Julen är här och det är fyllerocken med.

"Man får lovprisa sig själv" som Walt Whitman sade....

Vi ses vid barrikaderna den 27/2

Idag skall jag äta pölsa, eller lungmos som det heter. Får se vad barnen tycker om det. Jag har sagt att idag är det inälvsmattema.





2009-02-02 @ 04:20:24
Postat av: Krister

Jadu Rockrävsmikkel, jag hörde att du ställde upp i kvalet till Vallonernas Eurovisionslagerlåt och att du vann, när får vi höra bidraget.

2009-02-05 @ 13:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0