Ingen mer Rock ´n roll

Nu är det slut på Rockskrivandet, Gaismannen och jag skulle åka till Stockholm för att se Warner E Hodges och Dan Baird spela ihop men när Stockholm Maraton går samtidigt finns det ingen chans att få ett hotellrum och då får det vara, köra hem samma kväll det är meningslöst, målet är ingenting, vägen är allt som poeten sa och får man inte åka tåg då får det vara.

Förra helgen var jag med i spelhålan när det var storspel på hästar, jag kan ju ingenting om hästar men ville vara med och satsade gladeligen 500 kronor, då ingick mat (nåja) öl och del i ett stooooort system, dagen efter fick vi hämta ut 850 kronor för Kivistögubben räknade hem en sjua och när vi andra hade femmor och sexor så blev det bra utdelning, det roligaste (nåja igen) var när Edets ende självutnämnde operasångare skulle sjunga Taube, folk undrade varför jag satt med solglasögonen på, för att jag skäms sade jag.
Till och med Den lilla Stubben som satt bredvid mig som inte har den minsta musikalitet i sig, frågade om han inte kunde få låna solglasögonen när operasångaren drog en andra låt.
Den lilla stubben vann en resväska, det var nämligen frågesport, alla hade alla rätt men Den lilla Stubben vann utslagsfrågan, där man skulle kicka en plastboll flest gånger (han höll sig i väggen hela tiden och vann på tio tillslag)  han vann även tävlingen kvällens populäraste kille och fick även äran att leda hem operasångaren med rullator och allt, en helkväll alltså. 

Ikväll är det derby mellan LEIF och Inland i Västra Elit Reserv, jag har full tillförsikt för att vårt B-lag skall klara detta, Och ju mer A-lagsspelare Inland kastar in, ju mer tända blir vi,  vi har ju skickat över en del spelare till dom i år så att dom skulle få ihop ett B-lag men det kanske inte räcker, vinner vi inte så bygger jag om Ekaråsen till Rockarena istället.

Det är rätt roligt att följa A-lagets matcher just nu, förra veckan var det Warta på Hisingen och denna vecka blir det att åka till Sävedalen, ställen vi aldrig varit på tidigare, att det sen är svårt det visste vi ju från början, men vi verkar hänga med rätt bra, ännu är väl bäst att tillägga.





Kommentarer
Postat av: Kristin

Tråkigt att rocken tagit slut för dig far.
Jag hörde att du var i tidningen idag igen. Var du arg?

2008-05-23 @ 13:08:10
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Nej ajg var inte arg, men det är inte slut med detta förstår jag för direkt artikeln var publicerad blev det reaktion i Göteborg, fortsättnng följer säkert.

2008-05-25 @ 18:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0