För bra planer och Flest grannar vinner.

Igår gick den årliga tävlingen av stapeln, vilket land  vinner Eurovisionsschlagern, råkade sätta på TVn för det brukar jag alltid göra när jag skall äta, maten var färdig precis när Finland skulle framföra sitt bidrag, dom körde hårdrock för det är numera Finlands nationalmusik, såg på programmet en stund och såg Sveriges bidrag med Charlotte Perrelli, bara för att jag är Svensk håller jag naturligtvis på just denna låt, jag är patriot, tittade på några fler totalt ointressanta bidrag från länder jag inte minns, helt plötsligt blev det Frankrike och sedan Azerbadjan, dessa två bidra skilde sig från övriga, men Fraknkrike hade satt lösskägg på sina körtjejer och Azerbadjans sångare hade vingar.
Detta bevisar att det är en ren skämttävling, dom två, av dom få bidrag jag hörde, som var "bäst" töntade bort sig i mina ögon, nu röstar ju jag inte ändå men vilka töntar är det som bestämmer i varje land.
Jag läste i Expressen idag att Sverige sköter produktionen av TV programmet för hela Europa och nu var vi beskyllda för att ge Perelli fördelar med kameravinklar och att det skulle vara fusk med i spelet, ansvarig producent säger i Expressen att då skulle det ju var fusk i fotboll och ishockey också, vilken djävla jämförelse, i sport måste man ju göra mål bland annat, det är ju inte jämförbart.
Det bästa dom svenska producenterna kunde gjort i så fall var ju att inte visa bilder av Perelli som ju är sällsynt ful, det kan bara var Håkan Bråkan som tycker hon är snygg, hon såg lika dan ut 1997 när vi såg henne i Trollhättan när hon sjöng med Vizex eler vad dom hette, Håkan stod längst fram vid scen och dreglade, över vad undrade jag, redan då.
Sluta med detta dravel varje år, nu vinner vi står det i tidningarna, Sverigen leder i alla mätningar, sen blir vi 18 nation, troligen med rätta för jag begriper inte denna tävling, som det blev nu så vann landet med mest grannar, alla röstar på sina grannländer, så har det alltid varit om man tänker efter, till och med Kroatien gav högsta poäng till Serbien, idrott förbrödrar säger man ju alltid och det kanske gäller Eurovisionsschlager också, bra i så fall.

I fredags var vi och spelade mot Sävedalen i division 3 nordvästra, planen var kanon, bra gräsmatta och framförallt jämn, detta hämmade oss kraftigt, alla våra passningar var för lösa, vi är vana med att bollen studsar åt helvete på Ekaråsen och vi håller troligen igen vid kort passning, vi lyckades klara oavgjort trots den fina planen, främst tack vare att Sävedalen inte var speciellt bra dom heller.
Nu möter vi Konhahälla hemma på fredag och oj vad dom skall bli överraskade av vår plan.


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag håller med, Perelli är sällsynt ful. Synd att Frankrike hade skägg, för låten är ju kanonhärlig =)

2008-05-27 @ 09:04:53
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Kristin

Jag har fler grannar än dig, alltså vinner jag!

2008-05-29 @ 15:17:18
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Du kan ju försöka slå mig i Singstar först.

2008-05-29 @ 15:32:53
Postat av: Kristin

Ursäkta, jag hörde inte riktigt... var det någon som sa något?

2008-05-29 @ 21:19:45
URL: http://littlemissred.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0