Zlatan eller inte.

Det verkar vara många som inte gillar sveriges just nu hetaste fotbollsspelare, Essa på jobbet for ut i en lång harang om att den där Zlatan han är inget att ha, han gjorde ju mål sade jag, det var han inte värd sade Essa men Sverige var bra.

Det är kanske så att när man är en individualist som tänker mycket eller helst på sig själv så sätter man igång känslor hos andra människor, han är ju ingen lagspelare direkt och när man säger saker som "Spanien spelar som Spanien, Sverige som Sverige och Zlatan spelar som Zlatan gör" då är man nog lite egenkär kan man säga, pratar om sig själv i tredje person gjorde väl bara dom gamla kungarna, ja inte fotbollskungarna utan dom riktiga kungarna.

Ungdomarna jag umgås med i B-laget på Edet, älskar förstås sin Zlatan men man kan även där hitta skillnader, för invandrarbarnen är han en gud men för övriga är han bara en jättebra fotbollsspelare, han har ju visat att det går att komma långt även om man är från slumområden, nu har vi ju inga slumområdet på Edet som tur är, så vi skapar nog inga Zlatans heller, det närmaste vi kommer är våran Medi som älskar Zlatan men kommer från ett område med enbart folk från övre meddelklass.

Jag är mycket upprörd idag och var även igår sedan jag mottog ett mail från min chef där hon berättar att SCA slutar köpa insamlingstidningar från idrottsföreningar, jag kommer att ha ett längre mail snart där jag kommer att prata miljöbovar.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag kan ju inte direkt säga att jag avgudar Zlatan, knappt ens gillar honom. Han visar ju aldrig nåt när det verkligen gäller känns det som, förutom igår då, och kanske några andra gånger jag missat ;) Ok att man gillar honom men massmedia hypar ju honom så till den milda grad att det idag inte gått att läsa en enda tidning där ett ord som stavas med s, verkligen skrivits med s. Nä, det har varit Zagolikt, zanslöst, zuccé osv osv. Sånt där klarar jag inte av! Tacka vet jag Kennet Andersson!



Skandal att ni slutar köpa in papper från LEIF, då har ditt engagemang i frågan inte räckt. Tråkigt!

2008-06-11 @ 20:11:29
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Krister

Sista ordet är inte sagt än, men jag misströstar.

2008-06-12 @ 09:37:42
Postat av: M

Håller med dig, många har svårt för individer i lagen men tror absolut att dom ska finnas, samtidigt som ett lag byggs måste man få plats med indivdualismen, uppskattar den mycket.

Uppmuntrar ofta "mina killar" till det samtidigt som man ska tänka på laget.

2008-06-12 @ 10:15:50
Postat av: Kristin

Det ekar tomt här i bloggen. Ho hooo?

2008-06-18 @ 11:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0