Julshopping och Rockresa

När man skall julshoppa bör man veta vart man skall åka och vad man skall köpa, aldrig ändra sig vad som än händer,
jag var med några kamrater från Byggavdelningen till Tyskland för att shoppa lite julgodis, jag hade bestämt att vi skulle åka til Burgh för där visste jag i vilken affär min favoritgodis fanns, man åker 50 mil och så vill Stig i Smörja inte åka 5 kilometer till, det räcker med Pråmen, där finns det alla sorter, jag var skeptisk men sade OK, finns inte Lauders där så åker vi vidare.
Nu fanns det Lauders, en ny sort som jag aldrig sett förut, Lauders Queen Mary, jag tänkte att det går nog bra, men den  smakade inte lika bra som min vanliga favorit, ändra aldrig på något som är bestämt.
Resan tog 19 timmar och chauffören vi hade körde som en gudinna, refuger på fel sida kunde det dock bli ibland.

Veckan efter var Annika och jag på en Rockresa till Göteborg, Clabbe, Liverpool och The Hittils, vilka rockare tänker ni nu men faktum är att alla överraskade, mest Clabbe faktiskt, han gjorde en avdelning akustiskt ihop med Liverpool som var fantastiskt bra och ihop med Hittils (Mike Watson m.fl.) gjordes ett Kinksmedley som var kanon.
Det är rätt roligt att se gamle Little Mike fortfarande vara lika seriös med sin musik som han alltid varit.

Sedan har det varit julhandling, jag köper alltid allting i sista minuten men denna gång var jag ute i god tid och handlade allting den 20 december, jag har blivit mycket bättre på att planera verkar det som.

Inga andra nyheter just nu.

God Jul allihop, alla Ruffhäxor och alla andra tomtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0