Ingen vidare vecka!

Ja då var seriepremiären i div. 3 NV överstökad för LEIF, förlust med 2-0 bort mot Åsebro, på lördag hemmamatch mot Ytterby och det blir nog inte så enkelt det heller.
B-laget åkte ur i cupen mot ett sketlag som heter Trässberg från Lidköping, ett gäng avdankade tjockisar som var bättre än oss.

Slut på fotbollen och över till viktigare saker, fotbollens ekonomi.

Pappersinsamlingen som klubbarna bedriver i Lilla Edets Kommun vill nu staten och kapitalet ta ifrån oss.
I den förvirrade jakten på att vara miljövänlig så har regeringen för något eller några år sedan bestämt att vi äger inte våra tidningar längre när vi läst ut dom, det gär staten, statens tidningar skall samlas in av dom officiella pappersinsamlarna, storföretag som tjänar miljoner på detta, inget större fel i det, och då papperstillverkarna verkar skrika efter råvara är det ju jättebra att det finns returpapper, men, det är ju OK i dom flesta kommuner att det ju också finns uppsamlingsställen för just tidningsinsamling.

I Lilla Edet fungerar det dock annorlunda, där finns ett stort företag som tillverkar mjukpapper, typ toa och hushåll, dom har sedan början av 70 talet köpt tidningar av idrottsföreningarna som i samråd med dåvarande fritidsnämnden delat upp kommunen mellan sig och i respektive del samlat in tidningar för att sedan köra dom till SCA och även till Inlands kartongpapperssbruk, detta försöker nu några smarta hjärnor inom "Recyclingindustrin" ta ifrån oss. Vi har varit föregångarna inom detta att samla in tidningar, baserat våra klubbar på den ekonomin som detta gett, vi kommer inte att lägga oss lättvindigt, tro inte det.
Forsättning följer säkert i denna fråga.

För övrigt anser jag Dave Clark 5 var en mycket underskattad grupp.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Äntligen lite liv igen!
Men du pappa, har du inte en allmänt negativ ton här i bloggen? Ska du inte i stället skriva nåt upplyftande och glatt? Visst, veckan har varit pissig men tänk så kul du kommer få på lördag... och då menar jag inte på hemmamatchen. Moahahah.

2008-04-23 @ 17:14:31
URL: http://littlemissred.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vadå kass vecka!?
Veckan har ju varit kanon! Fint väder, ingen fotboll och ingen pappersinsamling.
Hörde att det numer faller på tennisklubbens lott.
Så är det och så blir det.

När det skymmer hör jag skärran
och med blicken fäst i fjärran
Går jag backen nerför ( till pannan)
en kantstött pusselbit.
Ännu en sanning såg jag vittra
När jag tytt mig till de bittra
männen
med maskerad livsaptit!
Hej och ryck upp dig! Börja spela tennis!Lättare och mindre boll.

2008-04-24 @ 14:29:01
Postat av: Jester

Hörnlund Hörnlund, Lilla Edets egen Lundellkopia, otydbara texter och ingen musikalitet och han kan ändå inte sjunga.

2008-04-24 @ 14:52:31
Postat av: Joss@n

Om nån va underskattad så va det ...Rick Astley....

Nä nu lovar jag att inte nämna hans namn igen. Som du vet va jag inget fan av hen heller men lite 80-talsnostalgikänsla lyckas han ändå uppbringa de gånger någon av misstag spelar honom.

Nu får du rycka upp dig min gamle farbror...snart är du en ung morfar istället...åsså är det våååår!

Puss!

2008-04-27 @ 20:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0